interakce
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
po čase mám zase na Vás dotaz,abych se ujistil,uklidnil a znal Váš názor. Většinu běžných věcí a vlivů se mi již podařilo dostat pod kontrolu,ale tím,že užívám léky na úzkost Citalec a Dogmatil a na spaní Neurol a někdy Stilnox,mám stále trochu fobie z alkoholu a drog,když vím,že se to s mojí léčbou neslučuje.
Poslední dobou se bojím jíst jídlo,které může obsahovat alkohol-např.nějaká omáčka na víně nebo jídlo,které vím,že obsahuje ocet (kvasný líh) apod. Nebo se např.bojím vzít pastilky proti bolení v krku (Neoangin),když vím,že obsahují trochu alkoholu. Vím,že je to nejspíše mininimální množství,které nevadí. Ale jak jsem dříve zmiňoval,často cítím od souseda venku,jak kouří marihuanu a v práci skladujeme načaté a uzavřené barvy,laky a rozpouštědla (které beru jako potencionální čichací drogy). Samotných situací bych se asi nebál (jednotlivě už jste mi je po mých dotazech vysvětlovala),ale té kombinace více věcí najednou ano.Nemohou mít tyto 4 situace - léky,alkohol obsažený v jídle (minimální množství),cítění marihuany venku (také nepatrné množství) a výpary z těkavých látek (snad také nepatrné množství) nějaký negativní vliv na můj organismus a mozek? Nebo je to všechno v tak malém množství,že i když se s tím vším setkám během jednoho dne,tak to nevadí? Když nepociťuji žádnou reakci,že mohu být v klidu? Předem zase moc děkuji za Vaše rady a pomoc a snad se bude má léčba nadále ubýrat správným směrem a podobných situací se přestanu bát. Mějte se fajn...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
zdravím Vás a jsem ráda, že vnímáte svůj stav zlepšen. Chápu i nejistotu s kombinací všech vlivů prostředí na Vaše zdraví. Opravdu by to muselo být ve velké koncentraci a v dlouhodobém časovém rozmezí, aby se něco projevilo negativně na Vašem zdraví. Pokud nemáte patrné zdravotní problémy nebo dle objektivních výsledků vyšetření a testů, tak by vše mělo být v pořádku a můžete být klidný. Hodně to zaměstnává Vaše myšlenky a je dobré s tím pracovat, jak už jsem dříve psala. Využívat možnost technik k odvracení pozornosti, odreagování. Zkoušejte doporučení a postupně budete schopen tyto situace zvládat lépe.
Věřím, že už nyní podnikáte kroky správným směrem.
Držte se a také se mějte fajn... a dejte o sobě zase vědět.
HS