Co mam dělat?
Lucie
Dobrý den, náš syn 21let je zavislý na pervitinu, možná i něčem jiném. Tvrdí nám ,že přestane a chce přestat, ale vydrží to vždy pár dní, většinou když si potřebuje odpočinout…Jeho závislost bude jistě delšího rázu než jak nám říká. Odhaduji že to může být 2-3roky kdy začal jako uživatel pro zábavu s partou kamarádu…to jsme přehlédli, měli jsme stridavku a syn mezi námi pendlloval po 14dnech…tak jsme to vubec nezaregistrovali a spis prisuzovali špatným náladam…..bohužel nám hodně lže, takže se spíše domnívám a dedukuji. Že je závislý si nechce připustit., pry to má pod kontrolou….Vůbec nevím co mám/e jako rodič/e dělat i vzhledem k tomu, že je plnoletý a nemám srdce ho vyhodit na ulici, jak je mi mnohdy doporučováno. Bohužel začali vycházet na povrch i dlužné částky a že jich je…
Syn je z rozvedené rodiny, ale s jeho otcem mame normální vztah i co se týká vzájemné komunikace.
Je mi i jasné, že příčina vzniku závislosti, bude mít kus podílu u nás rodičů, ale jsem opravdu bezradná a netuším jak v této situaci postupovat i přistupovat. A parta jeho kamaradu je momentálně nejvíc. Doporučíte mi něco?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Lucie,
děkujeme za důvěru. Z toho, co jste popsala je jasné, že to nemáte vůbec jednoduché a ani Vám bohužel nelze poskytnout univerzální radu. Možná byste mohli začít tím, že se spojíte s některou adiktologickou poradnou nebo poradnou pro rodinu osobně a celou situaci s odborníky jako příbuzní proberete. Podporu si zasloužíte i Vy jako rodina.
Víte, kam se obrátit? Když napíšete větší město, které máte dostupné, pošleme Vám vhodný kontakt.
V Praze se můžete obrátit zde:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Základní informace, co můžete dělat, naleznete i tomto odkaze: https://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Moc Vám držím palce a jestli budete potřebovat další podrobnější informace, dejte vědět.
S pozdravem,
Nikol Spůrová