Občasné užívání marihuany
JM
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli má na člověka nějaký výraznější negativní dopad občasné užívání marihuany. Cca 2-3x do půl roku. Dříve jsem měla nějaké psychické problémy (poruchy příjmu potravy a deprese) a brala jsem antidepresiva (asentra - SSRI poté i tritico - tricyklická antidepresiva) a vím, ze v době, kdy jsem je brala mi psychiatr výrazně doporučil žádné drogy neužívat. Říkal, ze jediné co mohu je alkohol a to v malé míře. Žádné jsem tedy neužívala. Teď už ale antidepresiva neberu a nepotýkám se ani s žádnými psychickými problémy. Hrozí mi něco, když si občas marihuanu zakouřím? Zvyšuju si tím riziko, ze se mi vrátí třeba deprese? Předem děkuji za odpověď a za práci, kterou děláte, moc si toho vážím.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, JM,
děkujeme za Váš dotaz. Zajímá Vás, jaký dopad může mít občasné užívání THC. Bohužel to nedokáže nikdo odhadnout. THC a jiné návykové látky mají na každého individuální vliv.  Psychické potíže někdy může způsobit i jednorázové užití THC, jiný naopak užívá dlouhé roky pravidelně a žádné potíže nepociťuje. Vzhledem k vaší minulosti a anamnéze bych se dalšímu i občasnému užívání THC raději vyhýbala. Užíváním THC i jiných látek jednoznačně zvyšujete riziko depresivních stavů, úzkostí, panik nebo i psychóz.
Je to však na vašem rozhodnutí, zda Vám tato rizika za to stojí.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová