Závislost na akinetonu?
Barbucha
Mámm závislost na akinetonu? Určili mi diagnozu f 21 které nevěřím, myslím si, že tyto stavy vznikají z akinetonu, působí na mě jako droga.jako droga kdy dobrou náladu ráno střídá schíza večer, je to anticholinergní takže asi kvůli tomu vidím halucinace(červy, muž s nožem asi z traumatu pronásledování nebo tím že ho na mě někdo jiná v minulosti vytáhl doma. ale neslyším ty halucinace, už dlouho nemluvili přesto se toho nedokážu zbavit a jsem k večeru paranoidní i u sebe v pokoji, ale myslím si, že to může být i posttraumatickou stresovou poruchou kterou mi už nepíší a odmítají znovu diagnostikovat jestli ji nemám znovu.používám akineton na dobrou náladu ikdyž zrovna neberu antipsychotika. takže to nepoužívám na dystonii kterou mi sice neuroložka zjistila ale netvrdila že tyto léky mám brát dlouhodobě pokud si dobře vzpomínám řekla přijít znova při zhoršení. kdyby to bylo z antipsychotik tak se to dlouhodobě nebere ale já to beru s přestávkami už od roku 2008. ale má to i svá pozitiva používá se experimentálně proti rakovině slinivky kdy se nádor zmenčil nebo na snížení prolaktinu. psychiatr tvrdí že na tom závislost nemám ale já to neberu na dystonii ale na dobrou naladu misto antidepresiva ktere brat nechci protoze dystonii taky zpusobuje. je to závislost nebo není? nekdy si dám víc ale ne mnoho, jenom povolenné množství, i z mála jsem mimo sice s dobrou náladou, ale mám rozšířené zorničky a tak. teploty potom mám zimnici únavu apod.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Barbucha,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel takto na dálku bez dalších informací o Vás a vašem aktuálním stavu nejsme schopni určit, zda jste závislý na akinetonu.
Závislost a syndrom závislosti je definován dle mezinárodní klasifikace nemocí jako soubor behaviorálních, kognitivních a fyziologických fenoménů, který se vyvíjí po opakovaném užití látky a který typicky zahrnuje následující projevy:
- silné přání užít drogu, nutkavá potřeba
- porušené ovládání při jejím užívání, ztráta volní kontroly
- přetrvávající užívání i přes škodlivé následky, neschopnost odpoutat se navzdory tělesným i duševním komplikacím
- priorizace drogy před všemi ostatními aktivitami a závazky, převažující orientace na životní styl s drogou, její shánění a zotavování se z jejího účinku
- zvýšená/snížená tolerance
- odvykací stav při nedostatku či vysazení drogy.
Bylo by vhodné, abyste o svých potížích a potřebách hovořil s vaším ošetřujícím lékařem (psychiatrem), který Vám může dle potíží medikaci upravit. Někdy není až tak důležité pátrat po té nejpřesnější diagnóze, po které pravděpodobně toužíte. Ulehčilo by Vám to něco? Důležitá je vaše kvalita života. Existují podpůrné služby typu centra duševního zdraví, kde Vás mohou podpořit a hledat i další způsoby a aktivity, jak žít spokojenějším a kvalitnějším životem. Obvykle samotné užívání léků nestačí. Ideální je kombinace farmakoterapie, psychoterapie a aktivit podpůrných sociálních služeb. Byla by to pro Vás cesta? Zkuste to probrat se svým lékařem.
Stačí takto? Pokud potřebujete, neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová