kombinace látek
mikelanželo
Dobrý den, chtěl bych si dát jednorázově s přáteli pervitin v malé dávce, ale beru Prothazine 2 tablety večer na spaní a Brintellix 2 tablety večer na úzkosti. Na internetu jsem se dočetl že hrozí serotoninový syndrom s kombinaci pervitinu s antidepresivy. Je vhodné prášky vysadit ( ten na noc bych vysadil určitě) nebo nic nehrozí, když si dám jednu malou dávku? Jsem čistý od návykových látek včetně marihuany 10 měsíců. Děkuji Vám za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Mikelanželo,
na podobný dotaz jsem odpovídala, tak zde přidávám stejnou odpověď.
Moc se omlouvám za pozdější odpověď a chci pogratulovat k dlouhé abstinenci od návykových látek. Tak mě hned s tím napadá, že je škoda si abstinenci porušovat. Důležitější je však, že si tím chcete zbytečně nabourávat psychický stav. Pokud užíváte antidepresiva, tak je to z nějakého důvodu. Drogy mají spíše tendenci zhoršovat psychické prožívání a to hlavně stimulancia a halucinogeny. Tím, že svou medikaci vysadíte den, dva předtím si moc nepomůžete, protože ještě po nějakou dobu máte vytvořenou hladinu s účinným efektem na organismus. Kombinováním pervitinu s jinými drogami či léky se zvyšuje pravděpodobnost nežádoucích účinků. Může provokovat depresivní nebo úzkostné stavy, panické ataky či zvýšenou impulzivitu. U některých osob jedinců může vyvolat toxickou psychózu. Rizikem je serotoninový syndrom- mezi psychické příznaky se řadí anxieta, delirium, halucinace, agitovanost. Kvůli zvýšené vegetativní činnosti mohou být mezi příznaky břišní křeče, gastrointestinální problémy, pocení, hypertermie. Díky zvýšení neuromuskulární dráždivosti může dojít ke svalové rigiditě, zvýšení reflexivních pohybů až třesu.
Je to individuální záležitost a každý jedinec tedy může reagovat jinak. Můžete to zvládnout bez výše uvedených nežádoucích účinků, ale to Vám opravdu nikdo nezaručí a je potřeba znát i ta rizika, o kterých zde píšeme.
Přeji, ať se Vám daří dobře a případně se opět ozvěte, pokud budete potřebovat doplnit informace.
HS