pervitin-rakovina
Roman
Dobrý den, za předpokladu že by měl člověk ve vodě pervitin zředěný s nějakou karcinogení látkou pevného a nerozpustného skupenství a natáhl do jehly a vpravil do žíly nebo i do jiné tkáně například svalu, tak by mne zajímalo, jak by se tělo vypořádalo s tímto tělesem a jestli by to zákonitě znamenalo, že bude tento člověk v budoucnu postižen rakovinou. Mohlo by toto těleso doživotně kolovat krevním řečištěm a v budoucnu způsobit rakovinu? To samé pokud by se útvar nacházel v jiné tkáni např ve svalu pod kůží apod. Nebo by toto těleso tělo nějakým způsobem vyloučilo pryč? Myslím tím opravdu miniaturní krystalek, který by prošel jehlou. Dále mne zajímá,jak by to bylo v případě že by tento karcinogen byl v této vodě rozpuštěn a nacházel by se v krevním řečišti či v jiné tkáni. Existuje něco jako odpadní krev či jiná odpadní tkáň, kterou tělo vylučuje prostřednictvím moči,krve,trusu nebo i jinak? Myslím to tedy tak, že by daný člověk takto učinil pouze jednou v životě, tedy nitrožilní aplikaci. Dále by mne zajímalo, zda existuje nějaké vyšetření na přítomnost karcinogenů v těle. Potřeboval bych tuto problematiku více objasnit, případně na koho se s tímto dotazem obrátit. Budu rád za odpověd a předem děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Romane,
děkujeme za Váš dotaz.
Procesy zhoubného bujení nádorových buněk mohou vyvolat fyzikální, chemické a biologické vlivy. Bohužel takto se nedá předem určit, zda jedna jediná (karcinogenní) látka aplikovaná injekční aplikací vyvolá nádorové onemocnění. Mohu se zeptat, proč se na to ptáte? Máte aktuálně nějaké zdravotní potíže? Vede Vás něco k obavám z nádorového onemocnění? Na vznik nádorových onemocnění má vliv mnoho faktorů, nejčastěji strava, kouření, hormonální status, v menší míře také infekce, životní a pracovní prostředí, ionizační záření, sexuální chování, alkohol, léky, geografické faktory, genetika. Je tedy vhodné pečovat o své zdraví v maximální možné míře a předcházet rizikům, kam patří mimo jiné i užívání návykových látek.
Nerozpustné látky, které se při injekční aplikaci dostanou do těla mohou způsobit i jiné zdravotní komplikace, např. poškození cév, cévní uzávěry, zánětlivá onemocnění apod. Ideální je se injekční aplikaci vyhnout nebo zvolit méně rizikový způsob aplikace pervitinu. Na vyloučení toxických látek z našeho těla se nejvíce podílejí vnitřní orgány játra, ledviny a střeva. Co se týče vyšetření, je důležité chodit na klasické lékařské preventivní prohlídky, kde případná další vyšetření lékaři indikují na základě věku a případných aktuálních potíží.
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová