antidepresiva a jiné látky
Přezdívka
Dobrý den, 9-10 měsíců jsem čistý od návykových látek a užívám asi 3-4 měsíce antidepresiva brintellix, bral jsem 1tbl večer a teď beru 2tbl večer asi týden, večer beru prothazine 2tbl na spaní a chci si dát po 9-10 měsícech jednorázově sniff pervitin v malé dávce. Může to mít nežádoucí účinek? I když třeba pro jistotu vynechám prášky den před užitím, v den užití a den po užití? Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Přezdívko,
moc se omlouvám za pozdější odpověď a chci pogratulovat k dlouhé abstinenci od návykových látek. Tak mě hned s tím napadá, že je škoda si abstinenci porušovat. Důležitější je však, že si tím chcete zbytečně nabourávat psychický stav. Pokud užíváte antidepresiva, tak je to z nějakého důvodu. Drogy mají spše tendenci zhrošovat psychické prožívání a to hlavně stimulancia a halucinogeny. Tím, že svou medikaci vysadíte den, dva předtím si moc nepomůžete, protože ještě po nějakou dobu máte vytvořenou hladinu s účinným efektem na organismus. Kombinováním pervitinu s jinými drogami či léky se zvyšuje pravděpodobnost nežádoucích účinků. Může provokovat depresivní nebo úzkostné stavy, panické ataky či zvýšenou impulzivitu. U některých osob jedinců může vyvolat toxickou psychózu. Rizikem je serotoninový syndrom- mezi psychické příznaky se řadí anxieta, delirium, halucinace, agitovanost. Kvůli zvýšené vegetativní činnosti mohou být mezi příznaky břišní křeče, gastrointestinální problémy, pocení, hypertermie. Díky zvýšení neuromuskulární dráždivosti může dojít ke svalové rigiditě, zvýšení reflexivních pohybů až třesu.
Je to individuální záležitost a každý jedinec tedy může reagovat jinak. Můžete to zvládnout bez výše uvedených nežádoucích účinků, ale to Vám opravdu nikdo nezaručí a je potřeba znát i ta rizika, o kterých zde píšeme.
Přeji, ať se Vám daří dobře a pokud byste potřebovala doplnit nějaké informace, ozvěte se opět.
Za Drogovou poradnu
HS