Partner je zavisly na pervitine a nechce prestat
Ifco
Moj partner je zavisly na previtine uz 4 roky. 2-3x do mesiaca ma obdobie kedy na 2-3 dni odide z domu a fetuje. Zial postupom casu sa to zhorsuje. Dobre je, ze si je vedomy toho ze robi nieco zle. Ale na moju priamu otazku ci chce s tym prestat povedal len ze to chce obmedzit. Zial obmedzenie nenastalo. Pred cca 2 rokmi bol na ambulatnej liecbe, ale boli to len asi 4 navstevy. Potom tam prestal chodit. Skusal som vsetky mozne sposoby. Zapojil som aj spolocnych kamaratov (jeden z nich si tym presiel, a uspesne sa toho zbavil) ale bola to pomoc len na par dni.
Zatial som nezapojil do toho nezapojil rodinu, pretoze o tom co robi ich syn nemaju tusenie. Ako mam postupovat dalej? Myslim ze ho nepresvedcim aby siel so mnou do ambulancie.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Ifco,
díky za sdílení.
Vyzkoušel jste toho hodně a vše udělal správně. Předpokládám, že je Váš partner dospělý a pokud se nerozhodne sám, moc toho (dlouhodobě) nedocílíte.
Doporušila bych Vám nejprve navštívit ambulanci sám, tedy bez partnera. Existují poradny, které se přímo zabývají podporou blízkým lidem, kteří jsou ohroženi závislostí. Proberou s Vámi celou situaci hlouběji a rady budou "ušité na míru" Vašim potřebám, takto po internetu bychom dávali pouze obecné rady a to by byla škoda.
Napište odkud jste, vybereme kontakty na poradny, které jsou pro Vás určené.
Dejte vědět, držte se.
Markéta