Pomoc příteli
Dotaz
Dobrý den,
Potřebuji se ujistit, zda je šance vyléčit přítele.. nevím, zda vyléčit je správně slovo...chci mu pomoct, svěřil se mi, že bere koks, kokain? Nevím jak dlouho... říká, že jednou za 3 měsíce si ho dá ale dle článku, co jsem si dnes přečetla nevěřím tomu, že se to dá takto jednou za čas? Je to prý nejvíc návyková látka? Kde je pravda? Počítám s tím, že mi může lhát, bohužel. Je tedy něco, co já mohu udělat? Nebo musí chtít pouze on a bez jeho odhodlání má snaha bude Marná?
Děkuji předem

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
šance se léčit a vyléčit je určitě vždy. Píšete, že váš přítel bere cca jednou za tři měsíce kokain. Kokain se řadí mezi tvrdé drogy, není ale tak silně návykový jako třeba heroin. Kokain způsobuje spíše psychickou závislost, ale tím nechci jeho nebezpečnost nijak bagatelizovat. Ano, kokain se dá brát jednou za tři měsíce, takto to může nějakou dobu vydržet - nebo se užívání může rozvolnit anebo - naopak může být četnější, to se stává častěji.
Je skvělé, že chcete příteli pomoci - to jistě děláte už teď svým zájmem. Důležité ale je, aby se o léčbu a případnou abstinenci zajímal hlavně on sám. Bez jeho zájmu o léčbu se nedá dělat nic. Kokain je jeho problém (pokud to tak vnímá) a jen on to může začít řešit.
Je samozřejmé, že vás se to také týká a nějak vás to zasahuje. Pro sebe můžete udělat to, že navštívíte poradnu pro rodinné příslušníky a zde budete řešit svůj problém s partnerem a jeho braním. Někdy jsou tyto poradny přímo navázané na další typy léčeb a může to být do budoucna cesta i pro vašeho přítele, pokud se rozhodne s braním skončit. Určitě vám mohu tuto pomoc vřele doporučit. Situace, v které jste není jednoduchá a bylo by dobře abyste si pro sebe našla podporu.
Pokud nám napíšete, jaké větší město máte poblíž tak pro vás vhodné kontakty můžeme vyhledat.
Přeji vám hodně štěstí v řešení celé situace.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková