interakce léků a dalších vlivů
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
po dni opět další dotaz,ale poslední dobou mám opravdu intenzivní myšlenky s úzkostí (snad brzo pomůže návštěva u psychiatra,bez něj se asi nepohnu dále,popř.zvážím hospitalizaci). Zkusil jsem i stránky "nepanikař" dle vaší rady,prozatím bez odpovědi.
Na tyto věci jste mi už odpovídala v minulosti cca před půl rokem,kdy tyto moje myšlenky začaly,jen jsem tam zapomněl zmínit některé věci a určitě v ten den jsem se s nimi také setkal a nyní jsem si na ně vzpomněl a opět to ve mě vyvolalo hrozné stavy.
Prosím o uklidnění,že podobná kombinace vlivů v jeden den nemůže ovlivnit a poškodit mozek,můžete?
1.situace - rozbil jsem zářivku v práci uvnitř (možná jsem se trochu nadýchal rtuti,ale bez žádných příznaků),opět cítění marihuany od souseda, léky (Citalec,Dogmatil,Neurol,Stilnox) a dále jsem nezmínil ty barvy a laky,které občas zacítím v práci a skladujeme je uzavřené, použítí alkoholové desinfekce a zamotání hlavy (to se mi stane skoro každý den) a možná práce na zahradě s možnými doteky mírně jedovatých tújí.
2.situace (psal jsem z jiného mailu) - opět moje léky (Citalec,Dogmatil,Neurol a Stilnox),opět nadýchání marihuany venku od souseda,snězení kurkumy v kari omáčce (tenkrát mě vyděsil článek,že může být brána jako droga a nemá se užívat s některými antidepresivy),zákrok u zubaře (kde jsem skoro omdlel a dostal také nějaký přípravek na výplach dásní po hloubkovém čištění) a opět jsem zapomněl zmínit použití alkoholové desinfekce a cítění barev a laků,které skladujeme v práci uzavřené a možná práce na zahradě s možnými doteky mírně jedovatých tújí.
3.situace - na tu jsem si vzpomněl i když,jsem se na ni asi neptal: jednou nám uniklo v práci z mrazáku kuchyňské chladivo R404 (trochu nadýchání,ale opět bez nějakých příznaků,četl jsem tekrát bezpečnostní list,tak jsem to neřešil) a k tomu opět moje léky (Citalec,Dogmatil,Neurol a Stilnox), opět zacítění marihuany,opět zacítění barev a laků,opět použití alkoholové desinfekce,opět zamotání hlavy a možná práce na zahradě s možnými doteky mírně jedovatých tújí.
Můžete mě prosím uklidnit i na tyto 3 situace? Opravdu můžu být dle Vás v klidu? Vím,že všechny tyto věci mají určitý vliv na každého,neurony v mozku ubývají každému,ale opravdu jsem si v sobě vypěstoval asi nějaké fobie a potřebuji uklidnit... Snad už jsem opravdu vyčerpal všechny možné situace,které mi vrtají hlavou a nedají chvilku klidu. Děkuji moc,opravdu mě Vaše odpovědi momentálně zachraňují život...
A snad už budu psát jen ve vyjimečných případech...
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
opravdu se nedá říci, co může mít vliv na Vaše obtíže. Může to být souběh všech událostí, ale mohou to být i jiné situace. Přestože tyto situace jsou nepříjemné a mohly by vypadat nebezpečně, pokud jste nemusel pro negativní projevy organismu vyhledat lékařskou pomoc, tak by Vás neměli bezprostředně ohrožovat na zdraví a životě. Vaše úzkostné stavy Vás paralyzovaly natolik, že pak se směřujete na tyto situace, kdy jste se necítil dobře. Jak jsem psala v jiné odpovědi, bylo by fajn zkusit přesměrovat své myšlenky jiným směrem, věnovat se jiným aktivitám, abyste snižoval míru úzkostnosti. Chci Vás podpořit v léčbě - nejen medikamentózní, ale i terapeutické - která přinese svoje výsledky až po delší době práce na sobě.
Pokud byste chtěl řešit své problémy intenzivně a jste z Prahy nebo blízkého okolí mohu Vám doporučit dvě zařízení, která nabízejí stacionární péči příp. nabídka dalších terapií na Psychosomatické klinice na Praze 6, zde je odkaz na stránky s bližšími informacemi https://psychosomatika.cz/ nebo do Národního ústavu duševního zdraví, kde je též možnost stacionární léčby, viz odkaz https://www.nudz.cz/lecba/stacionarni-pece/stacionar-2-uzkostne-poruchy.
Jinak moc děkujeme za projev Vaší důvěry a poděkování. Moc se nám nedostává zpětných vazeb, tak je to o to více potěšující.
Díky HS