Závislí na drogach
Ladi
Zdravím můj synovec je závislé na drogách. Poslední době je čistej asi tak 2 týdny bere léky od psychiatra..ale má výbušné chování momentálně je u mojich rodičů a když mu přeskočí začne si ubližovat a řvát skoro i napadat. Je agresivní. Co dělat jak ho dostat do lečebny

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Ohledně chování synovce, které je agresivní a tím ohrožuje sebe nebo někoho blízkého v okolí, je důvod k zavolání RZP spolu s policií a přijetí k hospitalizaci. V tomto směru jde o nedobrovolnou hospitalizaci, která se však může změnit na dobrovolnou. Opravdu však není nutné se zbytečně vystavovat násilí, přestože je to někdo blízký, kterého máte rádi. Také by bylo fajn informovat o tom psychiatra a poradit se s ním o dalších krocích.
Pokud by byla situace klidnější a synovec by byl schopen se o svém stavu bavit, tak bych mu dala podporu v odborné pomoci a kam můžete i společně zajít a domluvit se na dalším fungování. Můžete tak učinit i přes psychiatra, pokud by s tím souhlasil. Jinak jsou adiktologické služby, které poskytují poradenství a případně pomoc se zajištěním léčby. Můžete tam zajít i pouze Vy jako příbuzní se poradit, co můžete dělat vy sami. Pokud byste potřebovali dát kontakt na zařízení v okolí Vašeho bydliště, tak napište okres a poskytneme Vám odkaz.
Ta poradnu
HS