Snižování nebo oddalování
Tina
Dobrý den. Užívám pervitin nitrožilně a jsem odhodlaná přestat. S manželem ( taky užívá) jsme se rozhodli odstěhovat protože ve městě kde jsme bydleli bylo všechno tak moc rozjeté že jsme to už absolutně neovládali a raději jsme utekli. v Novém městě jsme zvládli 7 měsíců absolutně načisto. Pak se k nám náhodou něco dostalo a my jsme zase začli užívat. Já osobně jsem zvládla pracovat se všemi riskantními situacemi ( přijdou peníze, potkám někoho známého) kromě jedné a to když to manžel přinese domů. S touto situací nejsem momentálně schopná si poradit natolik abych si vůbec nedala. Spolupracuji se dvěma poradnama ( z bývalého a nynějšího místa bydliště) a dostala jsem dvě rady jak zkusit přestat. Ta první ( kterou zatím nedokážu) je abych z každé dávky trošku odstrikla úplně pryč (ne bokem na později) nedělá mi problém snížit si dávku třeba i o polovinu ale tu druhou půlku si nechávám na později zbavit se jí neumím.ti druzí mi radí abych dávky oddalovala co nejvíce to půjde a hlavně tu první abych se tak naučila ovládat bazeni. Oddalování pro mě není tak těžké, momentálně zvládám odsunout první dávku po nákupu i o několik hodin. Každopádně chci skončit úplně a proto mě zajímá co podle vás bude mít větší efekt a nebo jestli se mám pokusit oba způsoby nějak zkombinovat? Mnohokrát děkuji za radu ( a ještě jen tak mimo mě napadlo jestli by se touha po "nájezdu " nedala nahradit orgasmem vzhledem k prakticky stejnému chemickému procesu v mozku by to snad mohlo fungovat? ) ještě jednou moc děkuji za odbornou pomoc

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Tino,
díky za Váš dotaz a sdílení.
Chci Vám poděkovat za upřímnost a otevřenost. Situace, ve které se nacházíte je velmi náročná, a obdivuji Vaši snahu hledat cesty, jak se závislosti zbavit.
Je super, že stále spolupracujete s oběma poradnami, být v téhle situaci na všechno sama, by bylo ještě o dost náročnější.
Obě rady, které jste dostala mají svůj význam a jejich kombinace by byla ideální. Každopádně je otázkou, zda-li to pro Vás nebude příliš náročné.
Z mého pohledu bych prvně začala snižováním užívané dávky. Postupně, žádné velké skoky. Až budete stabilní na nižší dávce, můžete vyzkoušet oddalování. A uvidíte jak Vám to bude sedět.
Také bych Vaši situaci, ve které se momentálně nacházíte komunikovala s pracovíky v poradně, kam momentálně docházíte. Třeba by bylo fajn navýšit četnost návštěv, případně Vám doporučí vyhledat adiktologickou ambulanci?
Zkuste i s manželem otevřeně komunikovat o vašem společném cíli přestat. Podpora z vaší strany může být klíčová. Možná by bylo dobré, aby i on pracoval s odborníky, aby získal nástroje, jak zvládat své vlastní bažení a nepřinášet pervitin domů.
Co se týče srovnání nájezdu a orgasmu - je pravda, že chemický proces v mozku při užívání pervitinu a při orgasmu má skutečně určité podobnosti, protože obojí spouští uvolňování dopaminu. Nahradit touhu po nájezdu orgasmem může být částečně účinné, každopádně důležité je najít udržitelné způsoby, jak se odměňovat a cítit se dobře, což může zahrnovat fyzickou aktivitu, relaxační techniky, nebo kvalitní čas s blízkými.
Stačí takto? Pokud bych mohla ještě něco doplnit, určitě napište.
Držím palce, ať se daří!
Markéta