Kokain a léky
Není
Dobrý den, užila jsem kokain během noci, asi 1g... Nyní mám stav podobný uzkosti ale Občas mě brní ruce nohy, zrychlený tep a lehká bolest na hrudníku. Záchrankusi volat určitě nechci. Snažím se uklidit a nevím zda můžu použít nějaký lék, ne přímo na uklidnění ale něco co by mi ulevilo od tohoto stavu. Případně co dělat?
Dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den.
díky za Váš dotaz.To, co popisujete je s největší pravděpodobností reakce organismu na užití kokainu. Pokud se neléčíte s onemocněním srdce, tak by tyto stavy měly samy odeznít za několik hodin až pár dní- To je individuální. Užití  léků či jiných látek, by s největší pravděpodobností, úzkostný stav ještě znásobil. Také doporučuji vyhnout se pití kávy, colových nápojů a energydrinků. Tělo si potřebuje odpočinout, je dobré mu dát čas a každopádně si dát pokud možno na co nejdelší dobu "voraz" od návykových látek.
Pro vzpamatování se Vašeho organismu můžu doporučit dostatek odpočinku, tekutin ve formě například neslazených minerálních vod, vitamíny jako C + Zinek, magnesium, zdravé jídlo. Pomoci mohou bylinky jako je meduňka, kozlík lékařský. Pokud by přetrvávaly potíže se spánkem, v lékárně je běžně dostupný přípravek melatonin - spánkový hormon. Jde o nenávykový doplněk stravy, který Vám může pomoci s navozením spánku. Můžete využít relaxační techniky, pustit si k tomu relaxační hudbu nebo můžete použít i aplikaci v telefonu "nepanikař", kde jsou praktické rady k ovlivnění úzkostnách stavů. Bylo by fajn, kdybyste někoho měla ve své blízkosti, kdo by rozptýlil Vaše myšlenky, dohlédl na Vás a mohl by v případě nutnosti zavolat RZP. Klidně se ozvěte opět, pokud byste potřebovala stav zkonzultovat.
Držím palce, ať je Vám lépe.
HS