Neurol
Mili
Dobrý den .Chtela jsem se zeptat .Od ledna menim A.D protože mi žádné zářím nesedli .Bohuzel jsem musela užívat neurol .Beru ho v minimální dávce 0,25 za den .Stalo se ze někdy ale to bylo opravdu tak max 10x jsem vzala 0,5 .Kdyz bych chtěla tuhle dávku vysadit ,jak postupovat ?Myslite ze i na této dávce se dá vypěstovat závislost ?Strasne se bojím .Nikdy jsem tohle nebrala a snažím se to neiuzivat ,jenže moje stavy jsou zatím špatne a hledáme A.D .Dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Mili,
díky za dotaz. Je fajn, že se snažíte být opatrná s užíváním Neurolu a uvědomujete si rizika.
Závislost má určitá diagnostická kritéria a měla by se naplnit alespoň tři z nich- chuť, ztrátu kontroly nad užíváním, tělesný odvykací stav, nárůst tolerance a v důsledku toho zvyšování dávek, zanedbávání zájmů, užívání i přes jasné negativní důsledky. Rizika závislosti jsou vždy i přes nízkou dávku, pokud splňuje některé výše uvedené kritérium. Zmiňujete se, že hledáte jinou medikaci -AD, což předpokládám ve spolupráci s psychiatrem. Pokud od něho máte napsán Neurol, bylo by dobré s ním řešit i případné užívání a vysazování. Měl by o vědět o dalších krocích i právě vzhledem k adekvátní další medikaci. Vysazování by mělo být postupné, tak abyste se vyhnula nepříjemným stavům a neměla tendence znovu užívat benzodiazepiny.
Proces hledání adekvátní léčby může být zdlouhavý, buďte tedy trpělivá a mějte důvěru ke svému lékaři.
Za poradnu
HS