Tiapridal
Emily
Dobrý den,
Chci se zeptat, vím ze všude se píše ze tiapridal není navykovy ale Ja přesto cítím po dvou týdnech závislost. Co s tím? Už mi stejná dávka nestačí a začínají mi abstaky. Beru ho po odvykání na alkoholu a asi i proto se mi rychle tvoří závislost. Jak je to možný ? On se nevaze na serotonin aby byl navykovy ne? Muzu ho vysadit a nahradit na 5 dni benzodiazepiny a pak je vysadit? Pomůže to? Nebo co jiného si sehnat? Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
zřejmě jste zadala nedopatřením svůj dotaz opakovaně. Zde tedy přidávám kopii mé odpověďi.
Dobrý den Emily,
děkujeme za dotaz. Tiapridal opravdu nepatří mezi látky, které vyvolávají závislost. Ovšem vzhledem k minimu informací o Vašem zdravotním stavu, dávce užívané medikace, případně zda neužíváte i jiné léky, je obtížné Vám doporučit další léčebný postup. Ten byste měla konzultovat s Vaším ošetřujícím lékařem, který předepisuje medikaci- Tiapridal. Určitě však situaci neřešte svévolným užíváním benzodiazepinů. U nich je potenciál vzniku závislosti velmi značný a vysazování následně je obtížné a někdy rizikové.
Nezůstávejte na tuto situaci sama a obraťte se na odborníky, jak k správnému nasazení medikace, tak i k odbornému poradenství, kdy můžete konzultovat další plán, obtíže, ale mít i podpůrné prostředí. Pokud byste potřebovala kontakty na dané zařízení v místě Vašeho bydliště, tak napiště okres a pokusíme se Vám dát odkazy.
Buďte na sebe opatrná a ať se Vám zadaří udržet si abstinenci
HS