Tiapridal
Emily
Dobrý den,
Chci se zeptat, vím ze všude se píše ze tiapridal není navykovy ale Ja přesto cítím po dvou týdnech závislost. Co s tím? Už mi stejná dávka nestačí a začínají mi abstaky. Beru ho po odvykání na alkoholu a asi i proto se mi rychle tvoří závislost. Jak je to možný ? On se nevaze na serotonin aby byl navykovy ne? Muzu ho vysadit a nahradit na 5 dni benzodiazepiny a pak je vysadit? Pomůže to? Nebo co jiného si sehnat? Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Emily,
děkujeme za dotaz. Tiapridal opravdu nepatří mezi látky, které vyvolávají závislost. Ovšem vzhledem k minimu informací o Vašem zdravotním stavu, dávce užívané medikace, případně zda neužíváte i jiné léky, je obtížné Vám doporučit další léčebný postup. Ten byste měla konzultovat s Vaším ošetřujícím lékařem, který předepisuje medikaci- Tiapridal. Určitě však situaci neřešte svévolným užíváním benzodiazepinů. U nich je potenciál vzniku závislosti velmi značný a vysazování následně je obtížné a někdy rizikové.
Nezůstávejte na tuto situaci sama a obraťte se na odborníky, jak k správnému nasazení medikace, tak i k odbornému poradenství, kdy můžete konzultovat další plán, obtíže, ale mít i podpůrné prostředí. Pokud byste potřebovala kontakty na dané zařízení v místě Vašeho bydliště, tak napiště okres a pokusíme se Vám dát odkazy.
Buďte na sebe opatrná a ať se Vám zadaří udržet si abstinenci
HS