vliv látek a otřes mozku
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
děkuji za Vaše předchozí odpovědi a hned píši znova,bohužel jsem nyní nějak psychicky rozhozený a další příhody nějak přitahuji,nebo je to spíše tím,že o všem moc přemýšlím. I když jsem začal pracovat s psychologem,tak strašně moc děkuji za Vaše rady a uklidnění.
Nyní jde o to,že jsem se před 2 dny silně udeřil do hlavy o otevřený kufr auta-v bezvědomí jsem nebyl,nezvracel jsem,hlava mě bolela jen v místě úderu na dotyk,celkově ne. Mám strach,jestli jsem nemohl mít lehký otřes mozku a nemohlo dále dojít k poškození mozku dalšími vlivy,protože užívám antidepresiva a léky na úzkost (Citalec,Dogmatil,Neurol a někdy na spaní Stilnox) a také jsem ve stejný den venku ucítil,jak někdo kouří marihuanu (bylo to venku a jen chvilku,ihned jsem se vzdálil,protože kvůli svým stavům se alkoholu a návykovým látkám snažím vyhýbat). Dále také lidé v mém okolí kouří elektronické cigarety nebo v práci na dílně občas zacítím barvy a laky,které skladujeme uzavřené a občas také používám alkoholovou desinfekci na ruce. Vím,že jde asi jen o mé fobie a úzkosti,na kterých,jak jsem psal - začal jsem pracovat s psychologem. Ale přesto,pokud bych měl lehký otřes mozku a zároveň beru zmíněné léky a zároveň jsem vystaven zmíněným vlivům (cítení marihuany,elektronických cigaret,barev a laků,alkoholová desinfekce na ruce),nemohlo by dojít k nějakému poškození mozku? Nebo můžu být v klidu? Žádné problémy nemám,pouze úzkosti z dané situce. Ještě předem děkuji moc a snad se zase brzy srovnám,abyh Vám nepsal tak často.
Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tome,
díky za napsání dotazu. Těžko říci, zda jste měl lehký otřes mozku nebo ne. Každý zná podobné situace, kdy po úderu do hlavy je místo úderu citlivé a bolestivé.  Pokud jste tedy neměl další vedlejší příznaky, které by se projevovaly ve Vašem fungování, tak by nemělo dojít k poškození mozku. Vystavení okolním vlivům
(kouření, smogu, zápachu atd.) se týká nás všech a do určité míry nás to ovlivňuje. Důležité je, že sám neužíváte žádné látky přímo, to by pro Vás mělo horší důsledky. Je fajn, že si uvědomujete, jak Vám úzkosti zasahují nepříjemně do Vašeho života a řešíte to.
Držím palce, ať se Vám daří lépe a zůstanete v řadě situacích klidnější.
HS