Zjištění drogy v těle
Myška
Dobrý den, dá se prosím nějakým dostupným testem zjistit droga v těle?dcera už s tím má zkušenosti.po 10 letech tvrdí že je čistá nic nebere,ať ji klidně uděláme test.Umi v tom chodit,ale na jejich náladách a hubnutí vidíme že v pořádku není. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Myško,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel nejste v jednoduché situaci. Samozřejmě v lékárně si můžete koupit orientační testy na drogy (cca okolo 200 kč), ale je otázkou, zda Vám výsledek testu pomůže v dané situaci. Buď bude výsledek pozitivní a dcera bude nadále trvat na svém stanovisku, že abstinuje. Nebo bude negativní, ale chování dcery ve Vás bude budit podezření. Také jistota, že se bude jednat o její moč, případně mohou být testy tzv.falešně pozitivní- tzn.reagují i na jiné látky např. u některých antidepresiv mohou způsobovat pozitivní výsledek na amfetaminy (pervitin). V tomto orientační testy mohou být limitující a nic neřešící situaci. Přesnější výsledky jsou u testů z laboratoře-mohou být z moče nebo z krve, ale to je na žádanku od lékaře např.praktický lékař.
Doporučovala bych Vám spíše s dcerou otevřeně komunikovat o svých podezření, nastavit pravidla fungování. Přikládám odkaz, kde jsou informace pro blízké, koukněte se a to, zda si nevšimnete třeba dalších příznaků http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Můžete se osobně obrátit na některou ze služeb, kde pracují s rodinou uživatelů závislých a celou situaci probrat. V této službě můžete probrat všechny možnosti, ujasnit si vlastní hranice, kam s pomáháním své dceři půjdete a co už pro Vás bude za hranicí. V Praze se můžete využít konzultace v Poradně pro rodinu SANANIM, Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1, tel. 739 268 527 nebo 284 824 234 nebo na www.drogy-info.cz
najdete pomoc podle místa bydliště.Vždy je lepší se předem telefonicky domluvit na termínu setkání, aby se Vám mohl někdo v klidu věnovat.
Pokud Vás k tomu ještě něco napadne nebo se budete potřebovat doptat, napište.
Za Drogovou poradnu
HS