Jsem alkoholik?
Maciq
Svůj problém jsem již popsala v textu "Pokuste se popsat s čím konkrétně potřebujete poradit".
Ještě bych chtěla doplnit, jak tedy tomu mému "chování" zabránit.
Ale většinou to mám tak, že je to pro mě určitý druh relaxu. Takto popíjím jen když jsem sama.
Děkuji.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Maciq,
děkujeme za Váš dotaz. Přesná hranice mezi závislostí a rekreačním užíváním alkoholu neexistuje. Píšete, že si nedokážete alkohol vždy odpustit. Bylo by vhodné celou situaci někde probrat osobně a s podporou odborníků (třeba psychoterapeuta) můžete hledat možnosti, jak to změnit a odpovědi, co tímto způsobem užívání alkoholu řešíte. Nemusíte mít nutně diagnózu závislosti, stačí, že chcete něco ve svém životě změnit.
Byla by to pro Vás cesta?
Podle Mezinárodní klasifikace nemocí můžeme diagnostikovat závislost tehdy, pokud uživatel splňuje po dobu šesti měsíců tři a více z následujících šesti kritérií:
- pociťuje silnou nezvladatelnou touhu se napít,
- pokračuje v pití i přes zjevné negativní následky,
- jeho tolerance vůči alkoholu se mění (zprvu stoupá a poté klesá)
- jeho sebekontrola je narušená
- zanedbává své dřívější zájmy
- pociťuje tělesné obtíže při odnětí alkoholu.
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napiště, pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová