Místa vpich
Mařenka
Dobrý den, prosím můžete mě poradit. Ja Nevím, kam si mám dávat. V jedné ruce žily v loketní jamce už vůbec nepouští krev(je to velké štěstí, když se tak stane, spíš velmi výjimečně) do hřbetu ruky se mě to povedlo párkrát, jinak vždy nějaky problém. na druhé ruce mi dává krev ještě jedna žila, pravda je taková, že si dávám jen do ní. Už nějakou dobu. Jsem téměř denní uživatel. Dávám si v tydnu pauzu 2-3dny max. Tak si asi dokážete představit, jak ta žila musí trpět. Mám pokaždé strach ,že se mi něco stane a stejně je to silnější a nakonec to do ní aplikuji. Prosím poraďte mi, kam jinam si dávat ? Jak udělat, aby mě tekla krev ze žil ? Jak lépe vidět žíly a hlavně kde ? Ja Bohužel mám neviditelné žíly.
Samozřejmě vím že to není dobré a chci s tím přestat, přemýšlím nad tím, jen jsem se ještě neodvážila k tomu prvnímu kroku, tak bych alespoň ráda nepřišla o ruku, s ktsroi už ted nemůžu vubrf nic delwt. Vše mě bolí, nemám v rukách sílu atd.
Budu vám vděčná za rady, nechci se úplně oddělat
Děkuji vám
Cením si vaši práce.
Ať se daří 🍀

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Mařenko,
děkujeme za váš dotaz a důvěru. Bohužel takto na dálku Vám nelze poskytnout jednoduchou odpověď. Bylo by fajn se o tom poradit s odborníky z nízkoprahových služeb - terénní programy či kontaktním centra pro uživatele drog. V těchto centrech pracuje proškolený personál, se kterým to můžete probrat komplexně a od základu.
Tohle vše můžete s pracovníky v klidu probrat a poradit se, jak aplikovat bezpečněji a abyste dalším obtížím předcházela. Také Vám pracovníci poradí i jiné vhodnější způsoby aplikace a poskytnou všechny potřebné pomůcky.
Píšete, že si nemáte kam aplikovat, vaše tělo Vám tímto dává obranné signály. Zvažte, zda není čas s užíváním drog něco udělat, alespoň o malý krok. Doporučuji Vám zvážit pozitiva i negativa braní. Nebojte se i na toto s pracovníky podívat a zvážit jiné možné cesty.
Služby terénních programů i kontaktních center je možné využít zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu. Ráda Vám zašlu kontakt.
Stačí Vám to takto? Klidně dějte vědět, jestli Vás něco napadlo či se situace někam dále vyvíjela.
S pozdravem,
Nikol Spůrová