Kratom
K.
Dobrý den, jsou to cca 4 měsíce, jsou jsem čistá, brala jsem kratom cca půl roku po 15g. Bohužel mám ale silnou touhu si kratom opět dát. Přijde mi, že je to den ode dne horší a horší. Dnes jsem se musela vyloženě držet, abych si K. neobjednala…nebo alespoň jeho 2 alternativy Javanicu a Hirsutu. Bojím se, že to neustojím.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, K.,
děkujeme za důvěru. Bohužel nejsme schopni vždy reagovat ihned, tak nevím, jaká je aktuální situace.
Je skvělé, že čtyři měsíce abstinujete. Dobrá práce! Píšete, že máte aktuálně chutě na kratom a strach, že to bez neho nezvládnete.
Jednou z možností by mohlo být vyhledat odborné služby, kde Vás v abstinenci podpoří a také s Vámi mohou kolegové hledat vhodné strategie, jak chutě zvládnout bez kratomu. Byla by to pro Vás varianta? Mohou s Vám probrat situace, kdy máte chutě nejčastěji a pomoci Vám je lépe zvládnout. Můžeme Vás i někam nasměrovat, pokud napíšete alespoň větší město, které máte v dosahu.
Jako prevence relapsu je určitě fajn např. pečovat o spánkovou hygienu, mít pravidelný režim a aktivity, relaxační techniky, dobré vztahy a osoby na blízku, kterým se můžete svěřit. Mluvit o tom, co prožíváte s někým, komu můžete důvěřovat je velmi důležité, už protože na to nemusíte být sama. Co vy na to? Podporu si určitě zasloužítě.
Budu ráda, když dáte vědět, jak to zvládáte.
Držím Vám palce!
S pozdravem,
Nikol Spůrová