perník
jeníček
Zdravím, zajímalo by mě, jestli pozná lékař záchranky, že panická ataka je způsobená intoxikací pervitinem, i když mu to člověk zatají a v tu chvíli nemá najetý zorničky. Musí pacientovi takové podezření sdělit, pokud ho má?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, jeníčku,
děkujeme za dotaz. Panická ataka patří do skupiny úzkostných poruch, pro kterou jsou typické silné záchvaty úzkosti a obav. Panickou ataku může vyvolat např. psychické přetížení. Po užití alkoholu nebo jiných psychoaktivních látek, tedy i pervitinu bývá celkem častá. Projevy ataky mohou být různé, tedy nelze předem určit, zda budou projevy na první pohled zřejmě související s pervitinem.
Vždy je na Vás, jaké informace záchranářům sdělíte, ale určitě je vhodné všechny okolnosti nazatajovat. Zejména pokud jste užil návykové látky. Každá informace o Vašem stavu je pro záchranáře důležitá i proto, aby byli schopni poskytnout adekvátní pomoc.
Stačí Vám to takto? Nevím, zda se panické ataky a užíváné oervitinu týkají přímo Vás nebo vašeho blízkého. Kdybyste se potřeboval na cokoliv doptat či nasměrovat na nějaké služby, neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová