Pervitin
Jane
Dobrý den,
manžel bere prý pervitin jen nepravidelně,prý náhodou když někoho potká.Mam pocit,že to přejde mnou tají celý život,chová se divně ale vážně tak jednou za 3 měsíce nespí třeba 2 dny v kuse a kouká na porno.To je mi pak jasné.Minule měl u sebe lžiču bílou zapatlanou v autě a prý neví od čeho je a kde se tam vzala.
Pervitin vyhodil přede mnou do popelnice a za chvíli se pro něj tajně vrátil a vzal si ho zpět.
Křičel na mě,že to není pravda,že si vymýšlím a prehanim prý.Nakobec se přiznal.
Je tento člověk závislý?co ta lžička?na rukou vpichy nevidím
Díky
P.s
Je to závislý člověk,když to dělá jednou za čas?
Jane

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
pervitin se dá užívat i jinak, než nitrožilně. Jestli je Váš manžel závislý, opravdu nevím. Můžete to poznat podle toho, že má výkyvy nálad, výbuchy vzteku, nespavost a poté spí nezvykle dlouho, lže a chová se manipulativně, upřednostňuje pervitin před rodinou, může mít problémy v práci, chová se nezodpovědně, nemá žádné zájmy.
Závislost vzniká v čase, může být závislý na svých rituálech spojených s užíváním pervitinu nebo na pervitinu, i když nebere denně.
Doporučila bych Vám s ním hovořit o tom, co Vám vadí, jak to změnit, můžete se poradit v Poradně pro rodinu SANANIM v Praze, kde se můžete objednat sama či s partnerem na tel 739 268 527 nebo 284 824 234. Pokud jste mimopražská, tak na www.drogy-info.cz najdete kontakty na adiktologickou ambulanci.
Za Poradnu Pěčová