Dolforin
milan
Dobrý den, vždy jsem měl tendenci k zneužívání opioidů. Většinou šlo jen o tramal a pod. ale když se babička dostala do stádia nemoci, kdy potřebovala silná analgetika, měl jsem od hospicového týmu téměř neomezené množství opiátů. Ale NIKDY jsem babičce nevzal, nesnížil ani nijak neupravil její denní dávku DOLFORINU a při průlomových bolestech morfinu, později sublingvílního fentanylu. Prostě bylo léků dost. A já začal užívat náplasti pravidelně. První 25 mcg, nakonec 100 mcg. První sem tam lanuldin pod jazyk, nyní několiktát denně 10 - 20 mg morfinu SC. Babička nedávno umřela a zbylo po ní několik balení Dolforinu 100 a léků Sevredol 20 mg a injekční ampule Morfinu a Midazolamu. Chtěl bych vysnižovat. Jsem dávce 100 mcg/h fentanylu jednou za 2 až 3 dny. Denně užívám asi 100 meg morfinu. Tak půl na půl per os nebo SC. Užívám asi 11 měsíců. Jsem zdravý mladý chlap se zázemím a sociálně stabilní. Poradili byste mi, jak vysadit opi? Ještě jednou denní dávka 100 mcg náplast Dolforinu a 100 mg cca morfinu. Z toho je půlka do podkoží, druhá půlka per os. Zbývá mi 15 náplastí. 34 tablet Sevredolu 20 mg a 4 ampule morfinu 2 ml. Děkuji moc za radu. Když to doma nedám, mám možnost nastoupit substituci. Jen moc nevěřím Zubsolvu apod.. přijde mi slabý. A znamenalo by to závislost do konce života, jak se
znám. Děkuji moc.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Milane,
děkujeme za dotaz. Chápu Vaší nepříjemnou situaci a snahu to vyřešit za domácích podmínek. Vámi popsaná kombinace léčiv a typu medikace je dost hraniční. Pokud Vám mohu doporučit, bude lepší vyabstinování z této medikace řešit za pomoci odborné a to během hospitalizace. Opravdu se, bez přímého kontaktu a adekvátní reakce na daný zdravotní stav, nedá doporučit schéma vysazování. Nevystavujte se zbytečně zdravotním komplikacím včetně ohrožení života, že si budete experimentovat s dávkami, které užijete. Jinak bych na Vašem místě o tom případně informovala někoho z rodiny, aby Vám případně volal RZP.
Pokud budete potřebovat odkaz na odbornou službu v místě Vašeho bydliště, napište a budeme se snažit Vám dát kontakty na příslušná zařízení.
Ohledně substituční léčby je to dobrá alternativa, pokud nebudete zvládat zcela abstinovat. Můžete i tím získat čas k promyšlení, zda chcete jít do abstinenčně orientované léčby.
Promyslete a opravdu podnikejte další kroky bezpečně.
HS