Je šance nebrat drogy po 18.letem brání ?
Otec
Dobrý den,
když milujete svoje děti a oni začnou brát drogy ,jeden je z toho venku ,ale pije alkohol .
Druhý bere drogy už od 15.let ,začátek tráva ,poté heroin,pervitin .Dnes mu je 36 let .
V tom období 21 let byl cca na 5 léčení ,což ho vždy zastavilo a nějaký čas nebral .
Pro mne otce to bylo peklo na zemi ,není možné ,aby se někdo do toho dokázal vzít .
Víte ,že syn byl dobrým člověkem ,veselým a drogy to vždy změnili .
Nepomohli žádné poradny ,musel jsem vždy čekat až se sám rozhodne jít léčit ,protože bez léčebny to zastavit nešlo .
Ptám se,je vůbec nějaká naděje ,že syn nebude fetovat ?
Na tohle neexistuje odpověď .
Nikdo ji nemůže znát .
Může vám napsat ,může vyhledat nějakou službu ,kde bude vyslechnut aby se sám z toho nezbláznil .
Ale tim to končí .
Drogy mají obrovskou moc nad tělem a mozkem člověka .
Člověk ,když je pod vlivem ,jediný jeho cíl je ,dát si další dávku ,protože pocity které má ,když odezní účinek drogy ,jsou pro něj fyzicky a psychicky katastrofální .
Jak z toho ven?
Je to čekání na smrt.
Každý den ,kdy je čistý ,člověk oslavuje a čeká kdy pride další katastrofa .
Musel jsem vám to sem napsat .

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme, že jste se na nás obrátil. Vaše situace není jednoduchá a já naprosto chápu, že musíte být už vyčerpán. Přesto si udržujete naději na to, že začne syn abstinovat. A to mi přijde důležité. Opravdu šance na změnu je, ale musí přijít od samotného člověka, který drogy užívá. Znám lidi, kteří se rozhodli pro změnu i po tak dlouhé době užívání, i když je to samozřejmě složitejší. Volbu může mít mezi úplnou abstinenci, tak i nástupem do substituční léčby, kde zcela neabstinuje, ale bere medikaci pod lékařským dohledem a tito lidé jsou schopni začít fungovat v běžných záležitostech- najít si práci, bydlení, urovnat si vztahy apod.
Vám bych doporučila se obrátit o radu a podporu do Poradny pro rodinu SANANIM tel. 739 268 527 nebo 284 824 234 v Praze nebo na www.drpgy-info.cz
najdete kontakt podle místa bydliště.
Přeji Vám, ať se začne celá situace směřovat k lepšímu.
HS