Zneužívání éteru- otázky a zkušenosti
Anonymous💩💩
Dobrý den , chci se zeptat na éter - jde tuto látku použít na omámení osoby? V dlouhodobém měřítku zanechalo by to nějaký následky , nežádoucí účinky ? ( Rozmezí 36 měsíců ) ...
Pro omámení -eterem? Pamatuje si osoba něco ?
Kdyby bylo toto aplikováno v domacnoati na nic netušící osobě ( bylo by to na prostředí, ovzduší znát ? A s kontaktem se zvířaty v domacnoati ? Kočky a psi....
Každý názor , zkusenost , cokoliv ... Děkuji za odpovědi ...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Ohledně éteru nemáme s tím žádné zkušenosti, nepotkáváme se v naší praxi s touto specifickou látkou a informace jsem vyhledávala přes internet viz níže:
Ether se někdy používal namísto chloroformu, protože má vyšší terapeutický index, větší rozdíl mezi doporučeným dávkováním a toxickým předávkováním [~1,5 - 2,2]. Dnes se ether používá jen zřídka. Používání hořlavého etheru mizelo s tím, jak se staly dostupná nehořlavá anestetika. Navíc má diethylether mnoho nežádoucích vedlejších účinků, například postanestetickou nauseu a zvracení. Ěter nezpůsobuje fyzickou závislost, návyk ovšem ano.Diethylether je extrémně hořlavá látka. Je potřeba se vyhnout styku s otevřenými plameny, ale i s elektricky ohřívanými zařízeními, protože se ether snadno vznítí od plamene nebo jiskry. Teplota samovznícení je pouze 170 °C, takže lze diethylether zapálit i jen horkým povrchem bez plamene či jiskry. Při koncentraci 200 ppm jsou páry diethyletheru zjistitelné čichem jako dráždivé. Do 400 ppm se neprojevují žádné významné účinky. Koncentrace 2 000 ppm již působí lehce narkoticky, koncentrace 35 000 ppm [3,5%] vyvolává během 30 minut hlubokou narkózu.
Zde přidávám odkaz odpovědi kolegyně, která odpovídala na podobný dotaz https://www.drogovaporadna.cz/dotazy/23607/jeste-k-eteru.html
Máte podezření na Vaše sobě nebo někoho blízkého? Vnímáte nějaké změny projevů? Pokud byste potřebovala doplnění, ujasnění informací doporučovala bych se obracet na Toxikologické informační středisko v Praze, kde při akutních otravách funguje telefon 224 919 293 nebo 224 915 402; email tis@vfn.cz lze použít ke konzultaci problému neakutního charakteru, odpověď se neposkytuje okamžitě. Mohou Vám případně předat kontakt na odborné pracoviště.
Za poradnu
HS