Lamictal, alkohol, kratom
Di
Dobrý den,
Dlouhodobě na zmírnění výkyvů nálad užívám Lamictal 100 mg 1-0-1. Jsou prosím nějaké kontraindikace s alkoholem a kratomem? Bohužel se mi nepodařilo dohledat nic konkrétního.
Poslední dobou jsem začala víc pít a zajímá mě, co to dělá v těle. Kratom zvažuji zkusit na zlepšení produktivity.
S psychiatrem to budu řešit.
Děkuji!

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Di,
děkujeme za Váš dotaz. Zajímá Vás kombinace účinku Lamictalu ve spojitosti s alkoholem a kratomem.
Obecně léky, které ovlivňují psychiku není vhodné kombinovat s alkoholem ani kombinovat s dalšími látkami zejména z důvodu dopadu na psychické zdraví člověka. Lék, který užíváte (Lamictal) má za úkol zmírnit příznaky bipolárně afektivní poruchy, především právě výkyvům nálady. Také se v některých případech užívá při léčbě epilepsie.
Alkoholem i kratomem nebo jinými látkami ovlivňující psychiku by jste šla proti této "snaze" Lamictalu nálady vyrovnat. Alkohol sám o sobě může psychiku destabilizovat a proto se u lidí s bipolární poruchou jeho konzumace nedoporučuje. Nejenom, že tedy tyto léky nemohou v takovém případě dobře fungovat, ale navíc psychika člověka musí bojovat s důsledky plynoucími z konzumace alkoholu.
Ve vašem případě bych Vám nedoporučila ani užívání kratomu, který v často v další fázi užívání přináší více potíží než užitku, zejména při vysazování.
Nejenom, že kombinací léků s alkoholem a jinými látkami riskuje daný člověk zdraví fyzické, ale také to, že jednotlivá léčiva se budou míjet svým účinkem.
Nedílnou součástí této kombinace je také riziko vzniku závislosti a postupná tendence ke zvyšování dávek, čímž se riziko opět zvyšuje.
Stačí takto? Ideální je řešit vše se svým lékařem!
Pokud se budete chtít na cokoliv doptat, můžete nás kdykoliv znovu kontaktovat.
S pozdravem za drogovou poradnu,
Nikol Spůrová