Lexaurin a alkohol
Žena
Dobrý deň,prosím poraďte.
Manžel ma už dlhší čas problém s alkoholom,trvá to roky no nechce si ro pripustit.Cca 3y za týždeň sa opije viac a pomedzi vyhľadá alkohol tiež,ak keď v menšom množstve.Pije v práci kde je majitel.So toho je lexaurin ktorí mu sprostredkuje známa takže je to bez paychiatra a vôbec neviem ako si to davkuje.Začína byt agresívny a menia sa nálady.Mamw malé deti a chcem mu pomôcť ale už neviem ako.Pred 7 rokmi mu spáchal brat samovraždu a tiež to takto začalo.Veľmi sa bojím.O doktorovi nechce ani pocut

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Ženo,
jste ve velmi složité situaci. Manželovo pití mu zhoršuje zdraví, komplikuje fungování, ale ovlivňuje i Váš vztah. Alkohol zpočátku sice přináší úlevu, dobré naladění, ale z dlouhodobého hlediska užívání přináší propady nálad a úzkosti a vedle toho ztrátu kontroly nad svým jednáním. Navíc kombinace alkoholu s benzodiazepiny je velmi nebezpečná, protože obě látky tlumí CNS a tedy utlumují dech a srdeční činnost. Při náhlém vysazení alkoholu a bzd, pokud je člověk dlouhodobě a ve velkém množství konzumuje,dochází k epileptickým záchvatům. Z dlouhodobého hlediska pak je to větší zátěž pro játra, ale i další vnitřní orgány.
Zkuste s mužem o jeho užívání ve vhodné chvíli promluvit a sdílet s ním také své obavy o jeho stav. Můžete se ho pokusit požádat, aby s Vámi zašel do poradny, kde můžete hovořit o tom, co oba potřebujete a jak dále řešit tuto situaci.
Pokud by muž odmítal pomoc, můžete se obrátit sama a nechat si poradit od odborníků o možnostech, jak můžete postupovat dál a dostat i podporu pro sebe. Myslím, že může pomoci už jen mít možnost někde vše zcela bez cenzury ventilovat.
Pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete se obrátit zde:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
TELEFONNÍ KONTAKT:
+420 284 824 234
+420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
V případě, že byste potřebovala kontakty v místě bydliště nebo doplnit nějaké další informace, neváhejte nás znovu kontaktovat.
Přeji Vám hodně štěstí.
HS