Sex na a bez pervitínu
Kiki
Ahoj.
4 roky som pravidelne užívala pervitín. Pred vyše rokom som sa rozhodla prestať. Keď som užívala, sex bol super. Teraz keď som triezva nič necítim. Nemám na to ani chuť ale to asi preto lebo viem že z toho nič nebudem mať. Necítim keď je vo mne partner. Chcem sa spýtať prečo? Je so mnou niečo zle? Už si nikdy neužijem sex? Ako to že keď som brala tak som to cítila? Dá sa s tým niečo robiť?
Ďakujem za odpoved

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Kiki,
předně vám chci gratulovat, že jste se rozhodla vzdát se drog a že zvládáte už rok abstinovat! Je to velká výhra. Po vysazení drog, jak jste jistě už sama poznala se tělo i mozek dává do pořádku pomalu. Pokud jste brala 4 roky tak počítejte, že ještě minimálně tři se budete pomalu skládat dohromady. Nechci vás ale nějak naplano utěšovat, vidím, že problém se sexem vás opravdu trápí. Pokusím se vám ještě víc poradit co byste mohla vyzkoušet i když naše poradna na tento typ otázek není úplně specializovaná.
Předně nečekejte, že sex bude takový jako na pervitinu! Ano za nějakou dobu se vrátí do normálu a budete se opět ráda milovat, ale prožitek na pervitinu už nedocítíte. To neznamená, že to nemůže být také dobré.
Píšete, že necítíte partnera, když ve vás je. Zkuste se trochu odpoutat od své vaginy a zapojte celé tělo. Možná jen potřebujete mnohem víc času na to, abyste byla opravdu vzrušená. Zkuste také masturbaci, sledujte, co vás vzrušuje, věnujte se sobě.
Pokud máte stálého partnera, zkuste s ním o celé věci otevřeně hovořit. Pokud opravdu nemáte chuť na sex, nenuťte se do něj. Partnera můžete uspokojit i jinak.
Myslím, že s vámi není nic v nepořádku. Pokud by vaše potíže přetrvávaly ještě další rok, můžete se obrátit na sexuologickou poradnu.
Ještě vám dám poslední a asi nejdůležitější radu. Nezkoušejte pervitin nahradit jinou návykovou látkou, byť by to byl jen alkohol. Příjemný prožitek ze sexu by se možná na chvíli vrátil, ale vy byste se také mohla velice rychle vrátit do vaší původní, nebo do jiné závislosti.
Přeju vám ať vaše problémy jsou brzy v pořádku!
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková