Když je problém opačný
Iron
Dobrý den,
nebudu chodit kolem horké kaše a tak se rovnou ptám: Nemám problém s drogami ale mám problém bez nich. Je možné i s tímto stavem něco udělat?
Mám diagnostikovanou ADHD a aniž bych o tom měl tušení sám jsem si pomohl tím, že jsem začal brát pervitin. K mému úžasu jsem zjistil, že v USA se léčí ADHD Desoxinem, který obsahuje 5 mg metamfetaminu (pervitinu).
Veškerý můj problém je dostupnost pervitinu, který musím kupovat pokoutně. Nebýt toho je můj život dokonalý. Platím daně a chovám se tak jak společnost vyžaduje. Nemám s ničím problém jen tohle.
Nechci se odstěhovat do USA protože tato země je mi odporná.
Chci-li žít i nadále v Česku musím se potýkat neustále z výše popsaným problémem.
Již mnoho let hledám pomoc a snad máte pro mě alespoň radu kde bych mohl zkusit hledat dál.
Snažím se jen najít řešení. Před několika lety jsem zkusil abstinovat. Vzalo mi to téměř všechno co jsem za předchozích 20 let vybudoval. Byl jsem ujišťován, že k tomu nedojde a to i ze strany vaší poradny.
Nyní když mám po dlouhé době práci a vše se ustálilo opět hledám řešení protože nedostupnost je čím dál více obtížnější.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Irone,
děkujeme za dotaz a otevřenost. Chápu, že se snažíte si pomoci i netradičním a pokoutným způsobem. Pro lidi s ADHD může užívání pervitinu paradoxně působit zklidňujícím účinkem. Cítí se po něm lépe, nevnímají tolik vnitřní neklid a roztěkanost. Pokud jste vyzkoušel pervitin, nejspíš jste na sobě zažil, že máte po užití skvělý pocit, dobře vám to myslí, věci vám rychle dochází, mnohem lépe se dokážete soustředit, dotahovat věci. V dlouhodobém horizontu však může užívání pervitinu přinášet nežádoucí účinky v podobě rozvoje závislosti, dalších psychických obtíží (halucinace, bludy, toxická psychóza, rozvoj úzkostných stavů a deprese, sebevražedné myšlenky, aj.). Metamfetamin způsobuje postupné poruchy paměti a motorických funkcí. V souvislosti s užíváním může dojít k přetížení organismu a selhání funkcí tělesných orgánů.
V ČR také existuje medikace, která se užívá i pro dospělé s ADHD a je možné, že by pro vás byla částečným řešením. Můžete se zkusit obrátit a probrat své možnosti na MUDr. Jakuba Minaříka, který se této problematice věnuje na Klinice adiktologie 1. LF UK a VFN . Kontakt jakub.minarik@lf1.cuni.cz
Uvědomte si, že medikace dokáže hodně, ale nevyřeší zcela Vaše obtíže. Zvažte i další možnosti včetně terapie, KBT terapie atd. K prostudování doporučuji následující stránky: Nepozorní dospělí
; a příručku - zde
.
Snad jsou tyto informace pro Vás přínosné. Pokud byste potřeboval něco doplnit, tak se ozvěte opět.
Za Drogovou poradnu
HS