Chci se dostat ze závislosti na drogách.
Hauví
Dobrý den .. Chtěl bych vás poprosit o radu. Díky drogám a bývalé přítelkyni jsem přišel o vše na čem mi v životě záleželo. Hlavně o svého syna. I když jsem na drogách fungoval normálně. Viz ( staral se o 2 děti mého syna a mé nevlastní dcery se vším všudy, chodil každý den do práce staral se o barák atd . Tak stejně jsem byl já za toho nejhoršího.. Chápu že drogy nejsou pro náš systém dobré . Ale i tak bych to definoval na 2 druhy feťáků. Feťáci co kvůli drogám kradou atd .. a na feťáky co to berou jen kvůli tomu aby zvládali práci a tenhle systém .. Ono když denně od pondělí do neděle děláte od 7:00 do 16:00/17;00 plus ještě k tomu se starate o barák tak zvláštní zkušenosti vím že po měsíci vám dojde na to energie.. jelikož to došlo do bodu kdy přítelkyně která využila toho že beru drogy vyhodila mě s baráku a sebrala syna kterého strašně miluju a chci být pro něj super otcem rozhodl jsem se z toho všeho dostat.. mohli by jste mi poradit kliniku kde nebudou chtít za léčbu 120000 tis ? Děkuji s pozdravem Hxxxxxxx

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Hauví,
děkujeme, že jste se na nás obrátil s dotazem. Je fajn, že se závislostí chcete něco dělat a máte motivaci. Nabídka pomoci je bud´ formou ambulantní nebo pobytové léčby. První kontakt se koná většinou v kontaktních centrech nebo ambulantních zařízení, kde můžete dostat informace o možnostech léčby, kontaktech a také Vám mohou pomoci léčbu zprostředkovat. Zde také posoudí dle Vašich informací, která léčba je vhodná. Vedle soukromých zařízení, které zmiňujete, jsou spíše zastoupená zařízení, která jsou hrazena ze zdravotního pojištění, příp. je někde navíc doplatek, který ale není vysoký. Řada uživatelů není schopna si léčbu hradit. Před samotnou pobytovou léčbou je požadovaná i detoxifikace. Tu by Vám také pracovníci, s kterými byste navázal spolupráci, pomohli zařídit. Detoxifikace probíhá ve zdravotnických zařízení a je cca týden až 14 dní. Někdy je detoxifikační oddělení součást léčebny. Léčba většinou trvá okolo 3-6 měsíců. Vedle tradičních léčeben fungují i terapeutické komunity, kde je doba pobytu delší- až rok a funguje trochu jiným způsobem. Součástí léčby je spolupráce s rodinou klienta a je podporován kontakt s nejbližšími, tedy i případně s dětmi.
Více informací i o jednotlivých typech léčby a konkrétních zařízení byste se dozvěděl při osobním kontaktu.
Můžete se obrátit buď na adiktologické služby v blízkosti Vašeho bydliště. Také nám můžete napsat okres Vašeho bydliště a můžeme Vám poskytnout odkaz na tuto službu. Případně se můžete obrátit na poradenskou linku SANANIM + 420 602 666 415, která funguje ve všedních dnech mezi 13 až 17 hod.
Dále je možné kontakty vyhledat na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na www.drogy-info.cz
. Lze vyhledávat také podle regionu a typu zařízení.
Snad aspoň takto jsem Vám poskytla přehled a pokud byste potřeboval doplňující informace, napište opět.
Držím Vám palce.
HS