Dá se takhle žít věčně?
Andy
Dobrý den. Je mi 20 let a jsem cca od 14ti závislá na pervitinu. Denne užívám asi 3roky.Jsem normální pracující osoba,platím nájem, a funguju na pervitinu denne aniz by to nekdo poznal. Beru to spíše jen jako takove silnejsi kafe.Beru nosem.Rano si davam 1 vetsi a to mi staci na cely den. Kdyz si kupuju za 1000 Kč vydrzim mi to mnohdy i dele než tyden. Na pervitinu normalne jim,spim,staram se o sebe, o své povinnosti, o finance, o domácnost a s lidmi i s rodinou vycházím většinou bezproblémově.Mam závislost a moc dobre to vim.Jenze si rikam, zda je to tak naléhavé a závazné, kdyz předci me ma závislost zatim nijak neomezuje a taky to rozhodne nechci dopustit. Bez pervitinu by bylo fungování samozřejmě uplne jine.Muj dotaz je, da se takhle normalne zdravě zit? Opravdu mam nad svou závislostí pevnou kontrolu ale skoncovat s tim zatim nedokážu.Nebo by to byl urcite problem nejen jako takto ale i časový, kdybych mela jit treba na léčení, což zatim nevidim důvod. Da se takhle nejak normalne stale fungovat?A muze mit takovéto “zodpovědné” užívání nejake spatne zdravotní vlivy? Spousta lidi mi rekla ze tohle umi malokdo, mit nad sebou ohledně teto drogy az takovou kontrolu. Popravdě se mi na to léčení vubec nechce. Kromě pervitinu nic dalšího neberu, před spaním obcas kourim trávu, ale to jen malokdy. Spíše si dam treba po praci pivo.Co myslíte?Tvrdy alkohol absolutně nepiju. Dekuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Andy,
díky za sdílení Vaší situace. Chci ocenit, že se Vám po těch letech zatím daří držet se způsobu užívání a možná i dávky. Co se týká vlivu na Váš organismus je to u každého individuální. Přesto se vždy po různě dlouhé době u každého projeví důsledky užívání drog. Můžete se podívat na odkaz, kde jsou informace k užívání stimulnacií: https://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Projeví se to, jak po psychické stránce, tak fyzické. Neustálou stimulací neurotransmiterů, pak nedochází k jejich běžnému fungování bez pervitinu. Dlouhodobé užívání může způsobovat paranoidní stavy, ztrátu zájmu o vše kolem, propadáním depresí, To, že neustále stimulujete mozek a kardiovaskulární systém, může způsobovat zvýšené riziko cevních mozkových příhod, infarktu, Také užíváním chemických látek zatěžujete ledviny a játra.To, že nyní nic u sebe nepozorujete, neznamená, že se to do budoucna neobjeví. Jste mladá a Váš organismus toho zvládá zatím více. Nechci Vás přesvědčovat o abstinenci, pokud k tomu nejste nastavená, ale je potřeba si uvědomit i druhou stránku svého užívání a to přináší opravdu rizika. Vedle toho mi moc nepřipadá, že máte pod kontrolou své fungování, když vedle toho kouříte marihuanu a pijete alkohol.
Možná to tušíte, když jste přišla s tím dotazem. Nikdo Vás k léčbě přemlouvat nebude, pokud Vy sama nechcete, ale můžete zajít do nějaké adiktologické poradny v místě bydliště (to může být i Kontaktní centrum) a Vaší záležitost probrat. Většinou tyto služby se poskytují anonymně a bezplatně.
Je možné kontakty vyhledat na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na www.drogy-info.cz
. Lze vyhledávat také podle regionu a typu zařízení.
Snad takto postačuje a přeji,ať se Vám daří nadále dobře.
HS