Pregabalin
Rrr
Dobrý den, zajima mě jak funguje lék pregabalin, jestli to funguje na stejné bázi jako benzace, Jakoze proste uklidní a trochu utlumí, našel jsem to doma, tak se chci zeptat. Já mám na ataky rivotril, ale ten je návykovej tak se chcii zeptat jak funguje toto, někdo říkal ze to je podobné.
Díky za odpověď :)

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Rrr,
díky za dotaz. Pregabalin je přípravek určený k léčbě neuropatických bolestí, epilepsie, nebo k léčbě generalizované úzkostné poruše u dospělých. Je potřeba nastavovat postupně dávku. Má podobný efekt jako bzd, a to jak při užití, tak i při vysazení nebo při předávkování. Takže i rizika.
Zde cituji informaci o Pregabalinu přímo z Souhrnných údajů o přípravku, kam se můžete podívat i vy sám - zde
.
Příznaky z vysazení
Po vysazení pregabalinu po krátkodobé i dlouhodobé léčbě byl u některých pacientů pozorovány příznaky z vysazení. Byly popsány následující nežádoucí účinky, naznačující fyzickou závislost: insomnie, bolest hlavy, nauzea, úzkost, průjem, příznaky podobné chřipce, nervozita, deprese, bolest, epileptické záchvaty, hyperhidróza a závratě. Na začátku léčby je nutné o této skutečnosti informovat pacienta.
Nesprávné použití, zneužití nebo závislost
Byly hlášeny případy nesprávného použití, zneužití a závislosti na pregabalinu. Je nutná opatrnost u pacientů se zneužíváním léků v anamnéze a je nutné takového pacienta sledovat, zda nevykazuje příznaky nesprávného použití, zneužívání nebo závislosti na pregabalinu (byly hlášeny vznik tolerance, zvyšování dávek, touha po léku).
Pokud mohu tedy doporučit, poraďte se nedjříve s lékařem o nasazení. Určitě však existuje více bezpečnější medikace na léčbu úzkosti. Nechci Vám doporučovat nic konkrétně s ohledem na individuální situaci a stav, proto odkazuji na odborníka, s kterým spolupracujete a zná Vás nejlépe.
Snad takto postačuje. Pokud budete potřebovat doplnit informace, ozvěte se.
Za poradnu
HS