žádost o radu
reactiver
Dobrý den
Obracím se na Vás s prozbou o radu, co dělat v případě drogově závislé neteře-34 let.
Je matkou 2dětí, o první se stará otec s kterým se rozvedla, o druhé její rodiče, kteří
ji nechávají občas přespat a poskytují základní podporu, ale situaci to nijak neřeší.
Tvrdí že by se svojí situací chtěla něco dělat, občas prý chodí do nějakého centra, kde
ji dávají ster.jehly, kondomy, základní hygienu a soc.výpomoc. Je to v jakémsi zakonzervovaném
stádiu, ale ta konzerva klesá stále hlouběji, je jen jediná rozumná cesta a to zbavit se
této zavislosti a pozvolna se snažit navrátit k způsobu života normálního člověka.
Ale jak to udělat, jak ji přimět, namotivovat abe se k tomuto kroku rozhodla.
Díky za odpověď a případnou radu či doporučení
Vojtěch K.xxxxx

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Vojtěchu,
díky za dotaz a důvěru s jakou se na poradnu obracíte. Neteř je dospělá a svéprávná osoba, která pokud se nerozhodne ke změně sama, dobrovolně, tak bude obtížné jí k léčbě přimět. Bohužel někdy ani děti nejsou tak zásadní motivací k abstinenci. Jako určitou naději vnímám, že neteř využívá služeb nízkoprahového zařízení, kde může vedle Vámi uvedených věcí, dostat i informace a podporu směrem k léčbě. Takže pokud by se rozhodla dělat něco se svou závislostí, určitě by jí pracovníci dokázali nasměrovat a zajistit další odbornou pomoc.
Jako rodina můžete využít podpůrné pomoci pro rodinné příslušníky, kde můžete mít prostor pro zodpovězení nejasností, ventilaci obav a dalších emocí, a utřídění si dalšího postupu. Hlavně bych to doporučila rodičům, kteří jsou s dcerou ve styku a musí být tato situace pro ně po všech stránkách náročná. Je možné se v Praze obracet na bezplatnou odbornou pomoc pro rodiny:
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
nebo pokud nejste z Prahy, kontakty na poradny ve Vašem kraji naleznete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud budete potřebovat nějaké informace doplnit, tak se na nás obraťte opět, a rádi se Vám pokusíme odpovědět,
Za Drogovou poradnu
HS