Hlasy v hlavě a halucinace
Janet
Dobrý den, můj syn 19.let požíval asi 4 roky marihuanu. Zhruba před půl rokem se mu v hlavě začaly ozývat hlasy a pocit, že ho pořád sledují a čtou myšlenky a on jim také.Ze ho chtějí zabít a pokusil se o sebevraždu.
Chci se zeptat jak dlouho trvají abstinenční příznaky? A jak zjistíme jestli to má absťák nebo nějakou psychózu či schizofrenie.
Nyní je na psychiatrii a dávají mu 3 týdny tritocco na noc. 75 mg.
Hlasy slyší celý den a je tak zoufalý, že má pořád myšlenky na sebevraždu.
Děkuju za odpověď Jana

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Janet,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Chápu Vaše obavy o syna.
Co se týká odvykacích stavů, tak spíše se to odehrává v rovině psychické, kdy přetrvávají chutě na drogu a v somatické oblasti pak nespavostí, třesem rukou, nervozitou, úzkostmi, pocením, problémy se soustředěním, skleslou náladou. Bohužel rizika spojená s užíváním konopí u adolescentů jsou větší, jelikož THC ovlivňuje zrání mozku, například zrání dopaminového systému, který reguluje motoriku, kognici, motivaci a emoce.
K úpravě stavu může dojít postupem času za předpokladu dalšího neužívání drog a nasazení vhodné medikace. Někdy však konopné drogy jsou považovány za potenciální spouštěč duševního onemocnění (u pravidelných konzumentů konopných drog je několikanásobně vyšší riziko onemocnění schizofrenií, je možné propuknutí toxické psychózy, úzkostné a depresivní poruchy). Souvisí to s dávkami a kvalitou konopí, predispozicí k rozvoji duševního onemocnění u uživatele apod.
Berte to jako obecné infromace, nechci v žádném případě předurčovat vývoj stavu u syna. Pokud je nyní syn v péči psychiatrů, tak mu mohou přizpůsobit medikaci k stabilitě duševního stavu. V tuto chvíli je důležité spolupracovat s odborníky, kteří se synem pracují a také se můžete obrátit na adiktologické služby, kde byste Vy a případně další členové rodiny mohli konzultovat další své kroky. Určitě to není jednoduchá situace a je dobré mít možnost osobně někde mluvit o svých pocitech, ujasnit si, jak se máte zachovat dále nebo kam se společně obracet i se synem.
Odkazy na weby jednotlivých zařízení, která se věnují pomoci a léčbě drogově závislých najdete v pod jednotlivými kontakty v Mapě pomoci na www.drogy-info.cz
Můžete se konkrétně obracet na Ambulantní program Laxus z.ú. v Hradci Králové, Hořická 974/19
Tel.: 777 033 618
Provozní doba: Po-Čt: 9:00-16:00, Pá: 9:00-14:00. Nutné objednání předem.
Sociální a adiktologické služby pro uživatele návykových látek, patologické hráče a jejich blízké poskytované ambulantní formou.
Mgr. Irena Šritrová
www: https://www.laxus.cz/adicentrum-hradec-kralove/
Snad takto postačuje. Pokud byste potřebovala doplnit nějaké informace, napište nám opět a rádi Vám dotaz zodpovíme.
Přeji, aby se situace stabilizovala a synův stav se zlepšil.
HS