Partner a drogy
ms
Dobrý den,
s přítelem jsme spolu něco málo přes rok a v poslední době jsem si spojila určité věci k sobě a začala ho podezřívat z užívání stimulačních drog..
V začátcích našeho vztahu to byl ten nejpozornější a nejúžasnější člověk, ale postupem času se začala projevovat jeho náladovost. Časté hádky obvykle kvůli blbostem, na chlapa je nezvykle emocionální a přecitlivělý.
Jak jsme se postupně poznávali, přiznal mi drobné potíže se zákonem (byl v podmínce) a také psychické problémy, které měl po rozchodu s poslední přítelkyní. Dokonce se na pár týdnu nechal sám ubytovat v psychiatrické léčebně. Hodně jsme o tom mluvili a ujišťoval mě, že už je psychicky naprosto v pořádku. Pak jsem ale jednou u něj v bytě našla prášky - antidepresiva. Když jsem se ho na ně zeptala, přiznal mi, že je stále ještě bere a hrozně se mi omlouval že nevěděl, jak mi to říct.
Mývá období, kdy je skoro až hyperaktivní a pracuje přes den i přes noc, někdy i víc než 16 hodin a pak jsou období, kdy prospí celý víkend a je pořád unavený. V podstatě každou volnou chvíli spí a často se nemůže vůbec probudit. Není schopný přijít někam včas, zaspává v podstatě denně. Často je během dne tak hrozně unavený, že není schopný udržet otevřené oči.
Rozšířené zorničky vysvětluje tím, že měl před několika lety laserovou oční operaci a neustálou rýmu a posmrkování zase tím, že má zborcenou nosní přepážku. Často se také potí.
Bohužel se pohybuje v hudebním průmyslu, takže bývá v úzkém kontaktu s lidmi, kteří drogy užívají. Mockrát mě ale ujišťoval, že on sám je nebere. Pouze mi přiznal, že s něčím experimentoval a vzal si občas něco na nějakém festivalu.
Nemám s těmito věcmi v podstatě žádné zkušenosti a samozřejmě ho nechci z něčeho neprávem obvinit, ale nemůžu ignorovat, jak to do sebe všechno začalo zapadat.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den ms,
omlouvám se za pozdějí reakci na Vaše sdělení.
Z toho, co píšete máte o svého partnera obavy ohledně zneužívání drog a také zvažujete, jak moc to ovlivňuje váš vztah. Takto vzdáleně dle Vašich informací mohu soudit, že by mohl přítel užívat stimulancia. Více o informací najdete zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Co s tím dále, záleží na Vás samotné. Určitě by bylo dobré si s partnerem o svém podezření promluvit. Řeknete mu, jak se cítíte, když jeho chování vypadá jako pod vlivem drog, co to s Vámi dělá. Že mu ráda pomůžete v případě, když bude chtít vyhledat odbornou pomoc. Ať psychiatra, pokud užívá antidepresiva a má rozlady nálad, nebo i adiktologickou pomoc ohledně zneužívání drog.
Vám mohu nabídnout podporu v této nelehké době v Poradně pro rodinu SANANIM http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
, či si vyhledejte podle místa bydliště Adiktologickou ambulanci, kde pracují s blízkými uživatelů na www.drogy-info.cz
. V poradně pro blízké uživateli si můžete více utřídit, jak byste to chtěla mít ve vztahu dále, jak se dohodnout s partnerem na pravidlech atd.
Snad Vám to bude ku pomoci. Držím Vám palce a pokud budete chtít nějaké informace upřesnit nebvo dát vědět, jak se situace vyvíjí dále, ozvěte se. Budeme rádi.
HS