Rada
Marketa
Dobry den, potřebovala bych pomoci jak se chovat k člověku co má nějakou závislost. Ničím sama sebe, trapim se, brecim, vysvětluji , snažím se v klidu mluvit a říkat své pocity a co bych chtěla. Manzel má cely život jistě druhy závislosti. Nejdříve kradl peníze aby bral automaty, to se i chvilku léčit v komunitním centru, poté znova vsázky, půjčky, do toho hodně alkoholu neustále . Pije nonstop, ne to bezvědomí, ale pravidelně dost a ovlivňuje to nás život, nechodí domu, vysedava v práci / máme hospodu/ jezdí opilý autem. Nadává mi, ze jsem jak fizl. Přitom vsude chodí sam s kamarády anebo je v práci s holkama a klukama z baru. Spousta lidi mu už řekl v narážce , ze pije. Doma na me křičí řve na 5 Cm od obličeje , mlátí do stolu a cely dům je v pozoru. On problém nemá. Já jsem ta co má já beru A.D 3 roky, děla si srandu ať změním medikaci nebo ať slezu z krize a nelituji se. Jsem porad sama on spis 3 roky sam, porad je na mobilu, domu chodí na obed a spát, mezitím pracuje , chodí do práce , do sauny skoro denně , na fotbal na výlety do zahraničí na fotbal hokej a porad má pocit, ze je utlacovany. Já stojím doma a čekám . Dřív jsme spolu dělali všecko a bylo to super, cele roky jsme se měli radi a plánovali den spolu a žili ho. Teď co vzal hospodu je to nejhorsi. Pro nej ideální stav neboť naplní své potřeby tj alkohol a holky . Mám bohužel novou pojistku takže kdybych se zabila nebude mít s dětmi peníze . Jsem tak zoufalá a mám strach a neumím od toho odejít. Máme hypotéky a není to snadné. Pomáhala jsem mu 20 let budovat to kde jsme teď za cenu vlastního života, nemám kamarády nemám práci a žádnou svoji rodinu, jsem v kleci z které se bojim ven. Mám ho rada a vím, ze takový byl i dříve jen jsem to tak moc neviděla a myslela, ze to ukočiruju, jenže se to rozjelo a už to nedokážu. Napadlo me , ze on proste nechce slyšet co rikam nebo proste má tak vypity mozek, ze to nechápe . Nevím jak s nim mluvit jak postupovat. Když totiž udělám to, ze se o nej přestanu zajímat tak mu to spíše vyhovuje ze má víc klidu a neprudim ho a on si muže dělat ještě víc co chce. Je nějaká cesta prosím?

Odpověděl: Markéta Kordová
Markéto, zdravím Vás,
jednoduchá odpověď na Vaše otázky není, je toho mnohem více, co by stálo za doptání se, doplnění atd.
Doporučuji osobní konzultaci v Poradně pro rodinu, která se přímo specializuje na rodinné příslušníky a další blízké osoby závislých osob. Poskytujeme nezávazné a bezplatné služby, nebojte se jich využít. Nejenom, že si doplníte informace, ale také se můžete poradit jaké vhodné kroky zvolit dál, informovat se o možnostech.
Získáte určitý druh podpory, což je takové situaci, jako jste Vy, jistě také třeba.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Pevná linka +420 284 824 234
Mobil +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Mějte se zatím hezky.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová