Závislost na Oxycodonu
purp
Zdravím,
již 4 roky beru Oxycodon (je mi 25 let), samozřejmě na předpis od lékaře.
Po zažitém traumatu cca rok a půl zpět jsem bohužel začal užívat intranasálně. Značně mi to negativně ovlivnilo libido, přestal jsem se zajímat o koníčky, k tomu mám HPO, takže to rozhodně není ideální situace.
Naštěstí jsem vždy měl svůj limit; ale to mě nezachrání. Přišel jsem za svým lékařem, po roce odhodlávání a řekl mu, že ho chci vysadit (o mém užívání neví a říkat mu to rozhodně nebudu).
Akorát, on mi zkrátka vysadit nejde. Beru až 80-100mg denně, jednou se mi povedlo shodit na 20mg denně. Nedělám to, abych byl doslova "sjetý"; ani 100mg mi díky toleranci tento pocit nedá, ale abych měl v hlavě klid. Jsem závislý jak fyzicky, tak mentálně. Každé ráno, když vstanu, jsem tzv. "dopesick", klasický absťák, co se nedá vydržet, dokud si nevezmu prášek.
Jednou chci mít rodinu, a má další partnerka si mě zaslouží čistého; myslím si, že jsem člověk, co má srdce na správném místě. Dále nechci, aby mi to negativně ovlivňovalo sexuální život a motivaci.
Upřímně; nevidím z toho cestu ven. Snažím se vysazovat, ale vždy přijde relaps. Oficiálně na odvykačku jít odmítám, musím to zvládnout sám. Rodinu nemám, kamarádům jsem se svěřil.
Budu rád za každou radu, nebo zkušenost s něčím podobným. Mám zkrátka sklony k závislostem, ale na druhou stranu; dokázal jsem vysadit 30mg Xanaxu denně po 6 letech, možná dokážu i toto. :)
Děkuji a přeji krásný den.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, zřejmě jste omylem zadal dotaz opakovaně.
Zde přikládám svou odpověď:
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a sdílení Vaší situace. Chápu Vaší snahu o vysazení Oxykodonu a pokud jste rozhodnutý a motivovaný, tak věřím, že to zvládnete. Psal jste, že jste oslovil svého lékaře, aby Vám pomohl, ale nechytla jsem z Vašeho dopisu, jak to dopadlo. Můžete s ním o tom vysazování mluvit, je ochoten Vás ambulantně detoxifikovat? Protože by to bylo nejideálnější řešení, když už dlouhodobě spolupracujete a on zná anamnestické údaje, ví jakou berete další medikaci a může dle toho navrhnout léčebný plán. Řada lékařů se moc nechtějí pouštět do ambulantního detoxu z možných rizik- vysazování opiodního praparátu může přinést rizika ohrožující zdraví.
Při vysazování je důležité držet se vysazovacího schématu. Zvážit případně jinou, bez závislostního potenciálu, medikaci, která se nesmí tlouct s vysazovaným preparátem (benzodiazeppiny, některá antidepresiva atd.) Vedle toho je potřeba doplnit o podpůrnou terapii, kde je prostor pro sdílení obav, obtíží, emocí atd. Na druhou stranu se Vám dostane doporučení, jak zvládat obtíže, a učení se technikám, klidu v hlavě. MImochodem, co znamená pro Vás klid v hlavě?
To by Vám pomohlo k postupnému vysazení a nevracení se zpátky k lékům. Je to však běh na dlouhou trať a musíte být trpělivý.
Proč zavrhujete řešení detoxifikace při hospitalizaci? Není na tom nic špatného a naopak se díky tomu může předejít komplikacím a někdy může být průběh odvykání rychlejší? To nesnižuje Vaší stránku odmakání si práce na sobě.
Zkuste toto zvážit a budu ráda, když se opět ozvete. Můžeme Vám dát i případné kontakty na odborná zařízení, ať ambulantní, tak i pobytová. Je někdy dobré moci nebýt na to sám.
Mějte se fajn
HS