tramal
tramalek
co se mi stane nebo zajak dlouho se mi neco muze stat kdyz denne jim cca 20 ruznych davkach od 100po 200mg myslim se zaludkem.zacinam mit bolesti bricha uzivam ty leky takhle uz 2 roky..opravdu denne.prosim muze mi nekdo odpovedet jestli ma stim skusenost?dik

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tramalku,
nejsem zcela internista nebo farmakolog, který by Vám přesněji řekl možnou míru toxicity. Každý jedinec může na medikaci reagovat individuálně a jinými příznaky obtíží. Také je potřeba vycházet z Vašeho zdravotního stavu, kdy některé obtíže mohou být užíváním tohoto léku prohloubeny.
Farmaceutická firma sbírá na základě praktických zkušeností údaje o nežádoucích učincích léčiva a to pak udává na příbalovém letáku, kde u Tramalu mezi nejčastější nežádoucí účinky se zahrnují nevolnost, závratě, sucho v ústech, poruchy trávení, bolesti břicha, zvracení, zácpu, ospalost a bolest hlavy. Také se nedoporučuje užívání Tramalu u lidí se zhoršenou funkcí jater a ledvin. Výrazně však s užíváním Tramalu je spojené riziko vzniku závislosti, epiletických stavů, respiračního útlumu bezprostředně ohrožující život.
Obecně se dá říci, že při dlouhodobém užívání léků může mít vliv na vnitřní orgány včetně žaludku. Mají přece jen vliv na hladké svalstvo.
Nepíšete nic o příčině nasazení této medikace a možném průběhu vysazování nebo záměny za bezpečnější preparát. Tato medikace by měla být užívána po co nejkratší nucenou dobu, aby se předešlo právě výše zmiňovaným rizikům. Bylo by vhodné probrat to s lékařem, který Vám tuto medikaci předepisuje a zvážit kontrolní vyšetření a případně záměnu preparátu.
Za Drogovou poradnu
HS