Proč se mi dělají boule na rukou i po správné nitrozilni aplikaci pervitinu?
Mikael666
Dobrý den,
Je mi 21 let a jsem cca 7 let uživatelem pervitinu, pervitin jsem užíval asi od mých 14 let do 18, první rok nosem a poté přes žílu. V 18 letech jsem šel na 3 roky do výkonu trestu a před půl rokem jsem byl propuštěn. Pervitin jsem občasně užíval nitrožilně i přes výkon trestu,nikdy jsem neměl žádné zdravotní problémy. Nyní po propuštění z vězení užívám pervitin cca 5 měsíců,4 měsíce jsem kouřil a teď zhruba 2 týdny občasně nitrožilně, zhruba 2-4x týdně ale po každé aplikaci se mi udělá boule, ať už menší či větší, při aplikaci pokaždé trefím žílu a natáhnu do stříkačky i rudou krev, samotná aplikace nikdy nepálí či jinak nebolí boule se udělá zhruba do minuty po aplikaci. Občas je boule bolestivá či zarudlá ale vždy časem vymizí. Můžete mi prosím říct čím to že se mi dělají boule i přes správné napíchnutí žíly? Přes výkon trestu jsem si píchl zhruba 15x tudíž nemůžu mít ani nijak "unavené či křehké žíly" jediné co mě napadá jestli nepoužívám příliš tlustou jehlu, nepoužívám totiž jednorázové inzulinky, protože tady u nás v okruhu cca 50km se prostě nedají sehnat. Používám klasickou malou stříkačku, a tam nasazuji pokaždé novou "sterilní jehlu" říká se tomu asi "sterilka". Tyhle jehly se prodávají za 3,- kus. Jsou různé tloušťky jehel, přesný rozměr jehly je 50mm délka a průměr 1,2mm. Jehlu vždy zapichnu zhruba do poloviny. Může to opravdu být tlustou jehlou nebo příliš velkým tlakem při stlačení pístu?
Předem děkuji za odpověď už jsem z toho opravdu zoufalý.
Mikael666

Odpověděl: Amrit Sen
Mikaeli, zdravím Vás,
díky za důvěru. Každý má svůj čas, ať už jste užíval jakkoli dlouho a často, doporučuji Vám číst, co se Vám děje, jako jasnou zprávu organizmu, že stačilo, že má užívání drog, především injekčního, dost a podle toho se rozumně zařídit.
V opačném případě případě počítejte s tím, že budou Vaše problémy, nejen zdravotní, přibývat, zhoršovat se a prohlubovat.
Pokud se nechcete, nebo nemůžete s drogami rozloučit, zkuste užívání aspoň co nejvíce omezit, vyhnout se injekčnímu užívání a dát šanci tělu i psychice na regeneraci a zároveň si o všem otevřeně promluvit s odborníky.
Takto na dálku Vám my, ani nikdo jiný spolehlivě neřekne, co se Vám v souvislosti s injekčním aplikováním, vznikem boulí a defektů děje.
Doporučuji Vám buď poradit se s lékařem, nebo zcela anonymně se zdravotníky nejbližšího kontaktního centra, nebo pracovníky spádového terénního programu.
U nich si můžete i zcela zdarma vyměnit, nebo "nafasovat" ten správný typ stříkačky, odpovídající rozměr jehel a další související sterilní materiál. Pokud se vypravíte dál od domova, můžete se nechat rovnou zdarma otestovat na škálu infekčních nemocí, výsledek se dozvíte do půl hodiny.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení a bezplatné služby v okolí a dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/193/nemas-uz-kam-davat-Zily-ti-neberou-a-nosem-to-taky-nejde-nemas-ciste-jehly-a-presto-si-musis-dat-vyzkousej-kapsle!!!.html
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
Kapsle:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/129/co-jsou-zac-ty-kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Zdravotní:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí zatím takto?
Kdybyste se potřeboval doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.