odvykaci stav?
kuba
Dobrý den.
Je mi 33 let a od 17 jsem kouřil marihuanu. Narodila se mi dcera a já se rozhodl přestat.
V minulosti jsem bez problému přestal s pervitinem- abstinuji pět let.
Alkoholem- abstinuji 4 roky
Je to 3 měsíce ,kdy jsem zahodil i poslední trávu.
Po týdnu klasických absťákú, sem se začal cítit vpohodě, ale najednou se u mě začali vyskytovat panické ataky a epizody palpitací.
Byl jsem u doktora a poté i na Ekg a interně a holteru.
vysvětlili mi ,že je to odvykací stav, tak sem se rozhodl vydržet.
Je to tři měsíce a stavy paniky a strachu mívám jen velice zřídka a krátce,ani mě to nikterak neomezuje.
Mám ale celkem vysokou tepovou frekvenci. v klidu i kolem stovky.
Většinou to začne kolem poledne a končí kolem paté hodiny večer.
V současnosti mám jakousi infekci a beru antibiotika a tep v klidu až cca 115....
Můj dotaz zní :
Je možné, že by v rámci odvykání trvalo takto dlouho ,než budu mít normální tep? respektive jak dlouho může trvat srovnat pschyku po tak dlouhém užívaní marihuany..????
řekl bych že se to lepší a i na kardiu mi po holteru řekli,že nic vážného se srdcem nemám, nicméně místy je to velice nepříjemný pocit.
Zdá se mi,že tři měsíce je dost dlouho, ale rád bych znal názor nějakého odborníka. vlastně už ani nevím na jaké vyšetření bych měl jít.
Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kubo,
děkujeme za dotaz a chci ocenit Vaši snahu o abstinenci. Ohledně odvykacích stavů je to individuální záležitost. Zohledňuje se délka užívání, kombinace s jinými látkami, zdravotní stav, tělesná konstituce, psychický stav a s tím související aktuální nároky, zátěž apod. Svůj vliv mají i dědičné indispozice, pokud by měl někdo z blízké rodiny kardiovaskulární onemocnění, tak asi budete patrněji více pod lékařským dohledem.
Po tak dlouhé době užívání se bude jednat i o dlouhodobější postupnou stabilizaci stavu. Přece jen se tetrahydrocannabinol ukládal v tukové tkání a nyní se postupně vyplavuje. Dobrou zprávou je, že jste dle výsledků vyšetření v pořádku. Doporučila bych Vám v tomto směru více o sebe pečovat- dodržovat režim výdeje energie, ale i odpočinku. Je dobré se věnovat se nějaké pohybové aktivitě, relaxačním cvičením, koníčkům, přijímat dostatek tekutin a zdravé stravy, ale i přiměřenému spánku. Tyto věci se zdají jednoduché, ale řada lidí je dost podceňuje. Kontrolujte si svůj zdravotní stav pravidelnými preventivními kontrolami u lékaře. Při zhoršení psychického stavu se nestyďte vyhledat i odbornou pomoc. V rámci SANANIMu funguje poradna přes net, kde můžete s odborníky- adiktology, probírat svůj stav. Dostane se Vám podpory a další potřebné informace. Koukněte se nezávazně na stránky www.koncimshulenim.cz
Tato pomoc je zdarma a můžete zůstat v anonymitě.
Dejte tomu čas, opravdu při všech krocích výše uvedených, by se měl Váš stav zlepšovat. Pokud byste chtěl sdílet průběh stavu anebo se na něco ještě doptat, určitě se ozvěte.
Držím palce, ať se podaří zvládnout obtíže.
HS