šňupací tabá
Ilona
Dobrý den,
syna, 15let, jsem dnes musela vyzvednou na školní akci pro silnou nevolnost a zvracení. Zvracel několikrát, bledý jako stěna, při tom ráno byl úplně v pořádku a klidný. Našla jsem u něj pak náhodou krabičku šňupacího tabáku, je možné, že tuto reakci vyvolalo jeho užití?
Moc děkuji!

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Ilono,
těžko odhadnout, zda by užití šňupacího tabáku bylo příčinou nevolnosti u syna. Může to být však variantou obtíží. Zálěží na dávce užití, která může být nepřiměřená a reakce organismu právě taková jako u syna, nebo je to podrážděním sliznice - reakce na obsah tabáku. Šňupací tabák je rozemletý tabákový list o různé zrnitosti s přidanými aromaty. Nemusí se jednat nutně o uměle vytvořené vůně, ale velká část tradičních výrobců používá vysloveně přírodní látky.
Vedle toho bych nevyloučila i možnou jinou příčinu včetně virózy apod. Záleží na dalším průběhu,jak se stav bude odvíjet dále. Pokud by problémy pokračovaly bylo by vhodné vyhledat praktického lékaře, ať syna vyšetří.
Za Drogovou poradnu
HS