Vysazování kratomu
L.
Dobrý den, postupně vysazuji kratom, ale psychicky je to těžké, potřebovala bych o tom moct s někým mluvit - s někým chápavým, kdo nemá přístup "tough love". Až nedávno jsem totiž po delší době braní zjistila, že je to vážná droga a ještě to nemám v hlavě srovnané. Mohli byste mi prosím doporučit nějaké terapeuty, kteří se zabývají adiktologií v Praze? Nemůžu docházet na denní stacionáře apod. kvůli silné sociální fobii. Děkuji.
Taky by se mi hodila rada ohledně vysazování - momentálně beru 2,5g 4x denně a snažím se každý týden každou dávku snížit o 0,5 gramu. Je to přiměřené?
Je něco dalšího, co by mi mohlo pomoct, ať už psychicky, nebo fyzicky? Nikdy jsem na ničem závislá nebyla. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za důvěru s kterou se na nás obracíte. Je skvělé, že jste se rozhodla k ukončení užívání kratomu a chcete využít i odborné pomoci k zvládnutí vyabstinování a následující odbobí, které je neméně důležité pro úspěšné fungování v životě bez kratomu.
Pro úpravu stavu bych Vám doporučovala dodržování pravidelného režimu, pít hodně vody, dopřát si dostatek spánku a klidnějších volnočasových aktivit, které Vám pomůžou na svůj stav tolik nemyslet. Z podpůrné medikace bych doporučila spíše vitamíny ( Magne B6, zinek), na nespavost je možné pít meduňkový čaj nebo přípravky s melatoninen. Vše je k dostání bez předpisu, volně prodejné v lékárně.
Co se týká odkazů na odbornou pomoc v Praze, tak těch zařízení funguje naštěstí více než v jiných městech. Můžete se obrátit přímo na naší adiktologickou ambulanci SANANIM, kde pracují v týmu i psychiatři.
Adiktologická ambulance SANANIM, z. ú.
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
www: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Adikto centrum pro léčbu závislostí s.r.o.
Plaňanská 573, Praha 10, Praha 10, Tel.: 774 247 499
MUDr. Miroslav Novotný
www: http://www.adikto.cz
Klinika adikotlogie, Apolinářská 4, Praha 2,
tel. +420 224 968 208
https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/
Pokud byste si nevybrala z nabízených možností můžete si najít na stránkách
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ další zařízení nabízející odbornou pomoc.
S vysazováním kratomu v těchto dávkách a tempu je obtížné takto na dálku něco doporučovat, ale pokud se cítíte dobře bez větších obtíží (neohrožující řivot), tak v tom pokračujte.
Snad postačuje takto. Pokud byste přece jen potřebovala něco doplnit, zeptat se, určitě se na nás opět obraťte. Ať se Vám podaří situaci zvládnout.
Za Drogovou poradnu
HS