Oxykodon 80mg
Denas
Dobrý den kamarád od někoho dostal oxykodon 80mg s prodlouženým uvolňováním a doporučuje se 5mg při začínání s opiátama a on jeden spolknul ten s 80mg četl jsem že je to účiněkší než morfium a on zkušenosti s opiáty nikdy neměl, může se mu něco stát?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
s odstupem času s odpovědí nevím, jak na tom kamarád je. Pevně doufám, že to zvládnul. Oxykodon je opiodní analgetikum, které se používá při silných bolestech. Navazuje se na opiátové receptory v mozku. Pro člověka, který nikdy neužíval opiáty a vzal si větší dávku může dojít k předávkování. Hlavním rizikem předávkování je respirační deprese, která způsobuje poruchy dýchání ve spánku včetně centrální spánkové apnoe a hypoxii.
Příznaky předávkování jsou: zúžené zorničky, útlum dechu, snížení svalového napětí a pokles krevního tlaku. V závažných případech se může vyskytnout oběhové selhání, duševní a pohybová strnulost, bezvědomí, zpomalení srdečního tepu a hromadění vody v plicích, zvýšené pocení, úzkosti a bledé zbarvení kůže. Všechny tyto příznaky mohou vést k vážnému poškození zdraví až smrti.
Pokud dojde k takovým stavům je nejlepším řešením zavolat RZP, kde jsou pracovníci vyškoleni v podávání první pomoci a mají potřebné přístroje. Doporučuji také opatrnost v experimentování s různými neznámými látkami a předejít tak těmto rizikům. Vedle toho v pokračování užívání Oxykodonu si vypěstujete závislost především somatického charakteru.
Více o procesu závislosti najdete na tomto odkazu  https://www.drogovaporadna.cz/opiaty/opium.html
Pokud byste chtěl se zeptat na něco dalšího, určitě se opět ozvěte.
Hlavně buďte opatrní. Zdraví a život máte jen jeden.
Za Drogovou poradnu
HS