Jak žit dál
Eržebet
Dobrý den užívala jsem pervitin 20 let a to každý den ale člověk vždy dojde do bodu kdy se probudí a přijde nato že tak žít nechce je opravdu těžké se rozhodnout po takové době stím přestat a dát se na jinou životní cestu když kolem sebe máte lidí kteří vám to vůbec neulehčují,přítel který semnou žije 15 let otom nechce ani uvažovat a mi nejbližší přátelé kterých není mnoho se jemně otočili zády jen proto že mi vlastně nevěří že nic nemám .A tak se vám rozpadne úplně čelí život na tis kousků jako by nic víc jste věří celích 20 let nebylo skutečne a ti jenž jste milovali vás najednou odsuzují a nevěří vám .Najednou vidíte jak lidem kolem vás alezi jen na nich samotných a uvědomíte si že jejich přátelství bylo falešné když do něčeho vložíte energii a dáváte lásku někomu kdo vám takhle podkopne nohy a zjistíte že je vám 40 a nemáte vůbec nic a nikoho kdo by vás obejmul je těžké opravdu těžké to vydržet a jít dál .jediné co víte je že musíte a ikdyz tím ztratíte úplně všechno co jste doposud mneli musíte věřit že jednoho dne se vám to vrátí . Jak jít dál kde hledat sílu když vás všichni opouští a nikdo kolem nechápe a nevěří ničemu co říkáte?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Eržebet,
díky za Vaše otevřené sdělení. Věřím, že po takto dlouhé době užívání je těžké na jednou změnit svůj dosavadní život a s tím i lidi okolo sebe. Nicméně asi sama zažíváte tuto zkušenost, že jinak to nejde. Nelze abstinovat vedle lidí, kteří užívají drogy dál. Ráda bych Vás podpořila v tomto rozhodnutí s novým začátkem, dát si šanci zažít něco jiného v životě, i se svými zkušenostmi. Asi bych Vám doporučila se obracet na adiktologické služby, které by Vám pomohly nasměrovat se dále a nebýt na to sama. Přece jen osobní kontakt je vhodnější, kde sdělíte více informací o sobě, utřídíte si myšlenky a podělíte se o představy, jak byste to chtěla mít v životě nadále. Od odborníků můžete získat doporučení a kontakty na vhodnou odbornou péči- léčba, doléčování, podpůrné skupiny atd. Bude pak pouze na Vás, jak se rozhodnete dále.
Nevím, zda jste za tu dobu již navázaná na nějaké adiktologické služby např. kontaktní centrum, terénní programy aj., kam byste se mohla s důvěrou obrátit a kde už Vás nějak znají. Pokud ne, tak napište a rádi Vám poskytneme odkazy na zařízení v dosahu Vašeho bydliště.
Přeji, ať Vám vydrží Vaše rozhodnutí a dáte si šanci. Budeme rádi i za informace, jak se Vám to daří dále.
HS