Pervitin, snupani
Tajná01
Dobrý den, beru pervitin necelý rok, spíše ze třeba měsíc v kuse a pak tři měsíce zase ne a pak třeba dva měsíce zase Jo, když mám období kdy neberu, často mám dojem ze mám v nose ucpaný pervitin, a když se to snažím stáhnout do krku tak ho i cítím, a je to třeba i po měsíci co jsem čistá, je to možné? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky za Váš dotaz. Domnívám se, že poměrně intenzivním užívání nosem, již dochází k poškození Vaší nosní sliznice. Důsledkem šňupání pak bývá chronicky ucpaný nos, častější krvácení, následně může dojít až k devastaci nosní přepážky, což není nic příjemného. To, proč cítíte pervitin při vtáhnutí z nosu do úst, bohužel nedokáž odhadnout, je možné, že Vám na poškozené sliznici něco ulpívá, ale to jsou opravdu jen mé odhady.
Pokud byste ráda, aby se Váš nos a sliznice vrátily do normálu, doporučila bych Vám dát si od pervitinu delší pauzu a k regeneraci nosní sliznice pak použít dlouhodobě nosní kapky Euphorbium a nosní olej Coldastop. Případně, pokud by Vaše problémy přetrvávaly, vyhledat ORL.
Ke zvážení je - samozřejmě kromě úplné abstinence od pervitinu :-) -  možnost přejít na jiný způsob jeho užívání, jako jsou například kapsle. Samozřejmě nejde o užití bez rizik, ale k užití šetrnějšímu vůči Vaší nosní sliznici.
Pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoci, pište.
Přeju pevné zdraví a buďte na sebe opatrná.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná