Informace
Veronika
Dobrý den, syn čersvě 18 let se rok léčí z úzkostí. Zjistila jsem, že užívá sušené listy KRATOM…jak nebezpečné to prosím je ? Co dělat ?
Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
Pokud to syn užívá na úzkost, tak zřejmě to má pro něho dobrý efekt z krátkodobého hlediska, ale vnímám tam velké riziko závislostního potenciálu. Bezpečná látka to zcela není. U kratomu hrozí riziko závislosti podobné závislostnímu onemocnění na opioidech, hlavně při odvykacích stavech (při vysazování), které se projeví individuálně, ale většinou se jedná o nespavost, bolesti hlavy, křeče, nechutenství. Při užívání nízkých dávek působí jako mírné stimulancium, ve vyšších dávkách jako sedativum.
Zde jsou odkazy k více informacím o kratomu:
http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3rmis.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kratom
Určitě bych synovi doporučila léčit se standardní medicínskou cestou plus psychoterapie zaměřená na úzkostné stavy. Hodně se k tomu používá kognitivně behaviorální terapie, která učí člověka pracovat s úzkostmi, k lepšímu zvládání úzkostných stavů a případnému předcházení.
Zkuste se synem promluvit o Vašich obavách z užívání kratomu, můžete mu nabídnout zprostředkovat odbornou pomoc. Můžeme Vám poskytnout kontakty na vhodné služby, stačí napsat větší město ve vašem dosahu a kontakty Vám vyhledáme.Bohužel je to hodně vázané na jeho ochotě řešit tento problém.
Doporučuji podívat se na tomto odkaze na základní rady, jak postupovat a hovořit s někým, kdo užívá:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Také můžete vyhledat odborníky, kteří pracují s osobami blízkými uživatelů drog a můžete celou situaci probrat osobně.
V Praze se můžete obrátit zde:
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 284 824 234, GSM: +420 739 268 527
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Snad Vám tyto základní informace pomohou a pokud byste potřebovala něco doplnit, tak se určitě znovu ozvěte. Držím palce.
Za Drogovou poradnu
HS