Test, prenos pervitinu.
Pritel
Dobry den. Chtel bych se informovat , jestli je moznost aby se pervitin , mohl prenest napriklad slinama pri bozkavani nebo jinymi spusobmi... Moje pritelkine byla uzivatelkou pervitinu, brala i pocas tehotenstvy... Narodila se ji dcera (chvala bohu zdrava) ale u porodu byla jak ona tak taky mala pozitivni na metamfetamin .. ospod dal malou do pestounske starostlivosti a pritelkine musi chodit na laboratorni atesty z moci.... Pritelkine uz nebere ale ja jo.... Chci se proto zeptat jestli je neaka moznost toho aby ji vysli tyhle testy pozitivne na metamfetamin protoze ku prikladu sem byl ja pod vlyvem a bozkavali sme se... Nebo jinymi spusobmi .... Dekuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky za Váš dotaz. Ne, takový přenos drogy možný není, v případě abstinence by měla mít Vaše partnerka testy určitě čisté.
Napadá mne jiná otázka: jak se Vaší partnerce abstinuje, když Vy nadále užíváte a jak dlouho se taková abstinence dá ustát? Jaké máte společné plány do budoucna? Bude Vaše partnerka usilovat o návrat dcery zpět do své péče? V takové chvíli je totiž dost klíčové i to, v jakém prostředí rodič žije, v jaké komunitě lidí se pohybuje, nejen to, zda má čisté testy. V případě návratu dcery zpět do péče bývá také nařízen dlouhodobější dohled OSPODu, který ověřuje, zda rodič řádně o dítě pečuje, navštěvuje ho pravidelně v jeho domácnosti, může si informace ověřovat u pediatra, v předškolním zařízení atd. To je jedna stránka věci. Ta druhá je, že ze zkušenosti víme, že abstinence vedle blízkého člověka, který drogy nadále užívá, prostě nemívá dlouhého trvání. A braní drog ve spojitosti s péčí o dítě zase nejde tak úplně dobře dohromady.
Z Vašeho dotazu je znát, že máte o Vaši přítelkyni i její dceru zájem, už jen to, že sem vkládáte dotaz, abyste ji svým braním neohrozil, o něčem vypovídá. K tomu mi běží hlavou, zda byste neměl chuť s někým celou situaci probrat, třeba právě Vaše plány do budoucna apod. K tomu by Vám mohly posloužit služby pro uživatele, jako je například kontaktní centrum, adiktologická ambulance....Ty můžete vyhledat například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Přeju Vám i partnerce vše dobré a zdravím vás,
Andula Novotná