Nakažení
Jesus
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat.Jestli při
použití glukometru (píchnuti do prstu),který
byl zavřený v pouzdře a byl použit někým
jiným před 5 -14 dny chytit HIV virus či žloutenku. A jestli si mohu po třech měsících udělat na hiv a žloutenku testy.Abych měl radši jistotu.Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Jesusi, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše obavy, dobře, že píšete.
Že byste se nakazil HIV 5 - 14 dnů sdílením po použití jehly glukometru někým jiným, je málo pravděpodobné, ale možné to je. HIV můžete s největší pravděpodobností vyloučit, takovou dobu virus ve "volném" prostředí nepřežije. Jinak tomu však může být s virem HCV, žlouteky typu C, ten je významně houževnatější a odolnější.
Doporučuji Vám nechat se přetestovat, ideálně ne dříve, než 3 měsíce od rizikové zkušenosti, což je inkubační doba, kdy se viry HIV, HCV i HBV (žloutenky typu B) dají spolehlivě detekovat. Řekněte svému praktickému lékaři, co se stalo a ten Vám napíše žádanku na laboratorní, tedy nejspolehlivější testy vůbec.
Další možností, pokud jste uživatelem drog, je nechat se přetestovat v nejbližším kontaktním centru, nebo pracovníky spádového terénního programu, když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pořebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty:  http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Testování je bezplatné.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
Všechna zmíněná onemocnění jsou léčitelná s úspěchem, který se odvíjí od včasného zahájení a dodržování nastavené léčby.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se bezplatně otestovat v pražském sananimském "Káčku", kde kromě orientačních "rychlotestů", dělají i PCR test, jako v laboratoři:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Mobil: +420 605 240 501
každý den v týdnu po celou dobu služby
Poradenská linka: +420 602 666 415
Pondělí - pátek, 13:00 - 17:00
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/kacko/
Provozní doba:
Pondělí, středa, sobota a neděle 13:00 - 19:00
Úterý, čtvrtek a pátek 9:00 - 19:00
Tedy každý den v roce i týdnu
Stačí takto? Přeji hodně štěstí, buďte na sebe i ostatní opatrný,
držím palce! Amrit Sen