Náhle jsem přibral.
Savage
Dobrý den.Byl jsem dlouholetý uživatel marihuany. Vykouřil jsem cca 2 gramy denně po dobu asi 11 let. Dva roky zpět jsem s marihuanou skončil. Při užívání jsem vážil 63kg. Od doby co nekouřim marihuanu jsem hrozně přibral. Nyní vážím 80kg. Chci se zeptat je normální takový nárůst váhy nebo je něco v nepořádku ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
díky za dotaz. Takto na dálku bez jiných informací spíše odhaduji, že to se skoncováním užívání marihuany nemá nic společného. Jak člověk stárne, tak se mění jeho tělesné dispozice. Organismus vlivem hormonálních změn má tendenci k příbírání na váze. Hodně záleží i na Vašem životním stylu, kdy bude jíst nepravidelně, neadekvátní porce jídla k míře pohybu. Pokud máte spíše sedavé zaměstnání a ani poté se moc nehýbete, sportujete atd, tak je pravděpodobný nárůst hmotnosti. Kdyby se však Vaše stravovací návyky nijak nezměnily a vaše hmotnost začala náhle růst, může být na vině zdravotní problém. Může to souviset s poruchou funkce štítné žlázy, nespavostí nebo depresivními stavy. Zkuste se tedy zamyslet nad svým životním stylem a určitě neuděláte chybu, když navštívíte svého praktického lékaře a v rámci preventivní prohlídky se necháte vyšetřit. Nic tím nazkazíte a naopak můžete předcházet pozdějším vážnějším problémům.
Pokud byste potřeboval doplnit nějaké informace, neváhejte se ozvat.
Za Drogovou poradnu
HS